همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وفرهنگی شرکت نوسازی عباس آباد از استقبال شهروندان برنامه های فرهنگی«سکوت سرخ» و «چله اشک و شوق» در مجموعه عباس آباد خبر داد.

عزاداری

به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، نمایش «سکوت سرخ» و خیمه گاه «چله اشک و شوق» در مجموعه عباس آباد، با پایان ماه صفر، به کار خود پایان دادند. سید محمد حسین حجازی، در این باره گفت: استقبال از ویژه برنامه های ماه صفر و عزاداری ائمه اطهار (س) بسیار خوب بود. به طوری که در شب های تعطیل و سوگواری، صندلی های پیشبینی شده مملو از جمعیت بود و بسیاری از مردم نیز در حالت ایستاده به تماشای برنامه پرداختند.

وی افزود: نمایش آئینی «سکوت سرخ» که روایت متفاوتی از ماجرای صلح امام حسن (علیه السلام) بود، در 20 شب اجرا پذیرای 8هزار نفر از همشهریان بود. این نمایش در سالن چهارصد نفری باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه رفته بود.

سید محمد حسین حجازی تصریح کرد: همزمان خیمه گاه «چله اشک و شوق» هم در بوستان آب و آتش برپا شد و به اجرای تعزیه، سخنرانی و نیز نماهنگ های مذهبی پرداخت. برای حضور مردم در این آمفی تئاتر موقت، هفتصد صندلی پیشبینی شده بود اما در شب های عزاداری اربعین حسینی و نیز 28 صفر، برخی از حاضران، ایستاده برنامه را تماشا کردند.

معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ویژه عباس آباد، همچنین به برپایی کاروان نمادین اسرای کربلا در روز اربعین و در حاشیه «چله اشک و شوق» اشاره کرد و گفت: در این روز، هنرمندان گروه تعزیه، پیش از اجرای نمایش خود، مسیر مسجد بلال صدا و سیما تا بوستان آب و آتش را به صورت نمادین و با کاروان شتر راهپیمایی کردند و برای انتقال مفاهیم عاشورایی به مقتل خوانی در حضور مردم پرداختند.

او با اشاره به این که خیمه گاه اشک و شوق به مدت 15 شب در بوستان آب و آتش برپا بود توضیح داد: در مجموع توانستیم در این روزها، پذیرای بیش از 10 هزار نفر از عاشقان اهل بیت (ع) باشیم.

به گفته حجازی، بهره گیری از زبان هنر یکی از رویکردهای فرهنگی منطقه عباس آباد برای انتقال مفاهیم ارزشی و مذهبی است. استقبال 18 هزار نفر از شهروندان از برنامه های مختلف این ایام نشان از مقبولیت این رویکرد دارد.

کد خبر 282146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha