شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ برای سلامتی ضروری گفت: مصرف اسید‌های چرب امگا ۳، باعث کنترل و کند شدن رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

معجزه امگا۳ برای بدن

دکتر مینو فروزانی در گفت‌وگو با ايسنا، با تاکید بر اینکه اسید‌های چرب امگا 3 برخلاف بسیاری از اسید‌های چرب فواید بسیار زیادی دارند، گفت: اسید‌های چرب امگا به میزان زیاد در روغن ماهی، سویا، سبزیجات برگ‌دار، ماهی‌ها، گردو و تخم آفتابگردان وجود دارد.

وی مصرف اسید‌های چرب امگا 3 را برای سلامتی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: این اسید مفید و سودمند در رژیم‌های غذایی به مقدار کافی وجود ندارد و میزان ایده آل آن در رژیم غذایی کمتر از اسید‌های چرب امگا 6 است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اثربخشی و فواید اسید‌های چرب امگا 3 بیشتر است و دارای اثرات ضد التهابی هستند.

فروزانی با بیان اینکه این نوع اسید‌های چرب سبب کنترل و کند شدن رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند، یادآور شد: اثرات مفید اسید‌های چرب امگا 3 در عروق خونی و قلب نیز به اثبات رسیده است. به طوری که مصرف متعادل این نوع اسید‌های چرب باعث کاهش بی‌نظمی‌های ضربان قلب، میزان تری‌گلیسرید خون و سخت شدن شریان‌ها می‌شود و خطر تشکیل لخته در خون و همچنین خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 282126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha