همشهری‌آنلاین: شصتمین سالگرد تاسیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران چهارشنبه‌ ۲۶ آذر با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار شد.

شصتمین سالگرد تاسیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، در ابتدای مراسم دکتر طهمورث حسنقلی‌پور، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ضمن خوشامدگویی به ارائه‌ی گزارش فعالیت دانشکده پرداخت و گفت: توسعه علم مدیریت در تمامی امور اجرایی و برنامه‌ریزی در کشور یکی از نیازها و الزامات روز است. علم مدیریت می‌تواند به حل بحران‌ها و رفع نیازهای سازمانی و ارگانی بپردازد و به عنوان مهم‌ترین بازوی کمکی در اختیار مجریان و قوه اجرایی کشور قلمداد گردد.

  • پروفسور علی اکبر فرهنگی: باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم از میراث کهنسال خودمان بهره بگیریم.

پروفسور علی اکبر فرهنگی، استاد برجسته رشته مدیریت ایران، نیز در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شاید بهتر بود در این شصت سال مسیرها را کمی بهتر اتخاب می‌کردیم. در فاز اول به نهضت ترجمه پرداختیم. اما از اینکه خودمان وارث یک میراث اداری غنی هستیم، غافل بودیم.‌ میراثهای پیشین ما کارآمد بود و می‌شد از آنها بهره گرفت. وقتی تاریخ مدیریت را به زبان انگلیسی می‌خوانم به سازمانهایی می رسم که نام پادشاهان بزرگ ایرانی مانند داریوش هخامنشی را می‌بینم. نحوه‌ی مدیرت او به گونه‌ای بود که نامه‌ها و فرمانهای او در عرض 6 روز به اقصی نقاط کشورش می‌رسید.‌ باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم از این میراث کهنسال خودمان بهره بگیریم و آن را با علم جدید بیاموزیم.‌ با اینکه در غرب تحصیل کرده‌ام. اما همیشه آرزو داشته‌ام که دانشجوی دانشگاه تهران باشم.

  • دکتر عادل آذر: آیا ما مسئولیت و دینی را که دانشکده به ما دارد، به خوبی اجرا کرده‌ایم؟

دکتر عادل آذر، رئیس سازمان آمار ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تربین مدرس در رشته مدیریت نیز یکی دیگر از سخنرانان همایش بود. وی اظهار داشت: ادعای ما این است که کسی که وارد دانشکده مدیریت می‌شود، باید بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند مدیریت کند. دانشکده مدیریت به استناد عدد، رسالتش را درباره فارغ التحصیلانش در مقایسه با سیار دانشکده‌های مدیریت داخلی خوب ایفا کرده است. ولی آیا ما مسئولیت و دینی را که دانشکده به ما دارد، به خوبی اجرا کرده‌ایم؟ کدام نظریه‌ی برخاسته از جامعه‌ی ایران را در مدیریت ثبت‌ کرده‌ایم؟ کدام مورد مدیریتی را سند کرده‌ایم و آن را در دنیا ارائه داده‌ایم؟ ما نتوانستیم شان و آبرو و اعتبار و قدری را که این دانشگاه به ما داده، به جا بیاوریم.

  • تشکیل سازمان نظام مدیریت؛ درخت مدیریت باید در خاک این کشور ریشه کند

وی افزود: این رشته در ایران آنارشی شده است. تعداد ورودیهای رشته مدیریت در تمامی مقاطع تحصیلی بالا رفته است. چرا باید دانشکده مدیریت به سوی مجازی شدن برود؟ چون ما رسالتمان را خوب ایفا نکرده‌ایم. نتوانستیم به این دانشکده کمک کنیم. ایده و فکر بدهید و ارتباطات پژوهشی داشته باشید. نگذارید دانشکده مدیریت به سوی کارهای سطح پایین برود. نباید بگذاریم قبح دانشکده بریزد و به چنین روزی برسد. نقش‌آفرینی دانش‌آموختگان در رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای این رشته مهم است.‌ اصول اخلاقی سقوط یافته است. به همین دلیل باید نهادی به نام سازمان نظام مدیریت ایران تاسیس شود تا از رشته خودمان پاسداری و صیانت کنیم. باید این رشته را از سطح خرد و عملیاتی به سطح کلان ببریم.، مانند حقوقدانها و اقتصاددان‌ها.

شصتمین سالگرد تاسیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

با تشکیل سازمان نظام مدیریت و کانون انجمن دانش‌اموختگان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران باید بتوانیم رشته را به سامانی برسانیم و رسالتمان را به جای بیاوریم.‌ باید از نهضت ترجمه عبور کنیم و به ملت ایران برسیم. باید درخت مدیریت در خاک این کشور ریشه کند و خواستگاه فکری و ارزشی ایران بر آن حاکم شود.»

  • دکتر امیری، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، از دیگر سخنرانان همایش بود.

همچنین در این مراسم از تمبر شصتمین سال تاسیس دانشکده رونمایی گردید و از چهره‌های ماندگار مدیریت و پژوهشگران برتر دانشکده و فعالان آموزشی برتر و کارمندان نمونه نیز تقدیر شد.

کد خبر 281413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha