همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با استقبال از اقدام اتحادیه اروپا در حذف نام این جنبش از فهرست گروه‌های تروریستی، آن را نشان دهنده پیروزی مقاومت دانست.

حماس حذف نام خود ازفهرست گروه های تروریستی را پیروزی مقاومت دانست

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری النشره ، فوزی برهوم سخنگوی حماس با استقبال از تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا ، این اتفاق را پیروزی مساله فلسطین و حقوق مردم این کشور دانست.

حماس در ادامه از دادگاه اتحادیه اروپا تشکر کرده و آن را تصمیم مثبت و بجای دانست و تاکید کرد دیگر سازمان های بین المللی نیز باید دست به چنین اقدام هایی بزنند تا ستم از مردم فلسطین برداشته شود .

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به عنوان دومین دادگاه عالی این اتحادیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نام گروه فلسطینی حماس باید پس از 13 سال از فهرست تروریستی اتحادیه اروپا حذف شود.

این دادگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قرار گرفتن نام حماس در این فهرست در سال 2001 بر اساس اسناد قانونی معتبر نبوده بلکه تحت تاثیر اتهامات رسانه ها و اینترنت چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

قرار داشتن نام حماس در فهرست گروه های تروریستی مذکور تاکنون مانع آن شده بود که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با حماس ارتباط یا تماس داشته باشند.

رسانه های رژیم صهیونیستی این اقدام اتحادیه اروپا را ضربه ای سنگین به لحاظ سیاسی به این رژیم عنوان کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتشار این خبر ، از مقام های اتحادیه اروپا خواست بار دیگر نام حماس در فهرست گروه های تروریستی قرار داده شود.

کد خبر 281403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha