همشهری‌آنلاین: ششمین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی پرویز درگی منتشر شد.

ششمین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز

 چکیده‌ی مطالب را در زیر می‌خوانید:

• چکیده‌ی مجله

• یادداشت مدیرمسئول

آیا وقت تغییر آموزش‌های بازاریابی و فروش فرا رسیده است؟
به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

• سرمقاله

یک تجربه‌ی امرسانی
به قلم مهندس حسین فتاحی، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنعتی امرسان

• اخبار بازار

بیکاری پنهان و موج گسترش سوپرمارکت‌ها!
آغاز فاز جدید برخورد با صنوفی که فاکتور فروش نمی‌دهند
مدیران بیشتر از کارمندان در ساعات کاری خرید می‌کنند
جمعه‌ی سیاه مشتریان را به جان هم انداخت
اولین فروشگاه نایک مخصوص بانوان افتتاح شد

• خاتمه‌ی فروش

اولین قرارداد با مشتری خیلی مهم است
فروشنده‌ای را تصور کنید که پس از طی کردن چندین و چند مرحله بالأخره موفق می‌شود مشتری را به خرید ترغیب کند و از او سفارش بگیرد. مشتری قرارداد را امضا می‌کند و فروشنده به پورسانتش می‌رسد. اما آیا تفاوتی میان قرارداد اول با سایر قراردادهایی که با مشتری می‌بندیم، وجود دارد؟

• فروش برتر

دستیار همراه من! آیفونت را بیرون بیاور
در دنیای مدرن امروزی استفاده از ابزارها لازمه‌ی پیشرفت و توانمندی است. ابزارها روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و توانمندی‌های ما را افزایش می‌دهند. لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها جایگزین قلم و کاغذ می‌شود و سهولت استفاده را به ارمغان می‌آورند. استفاده‌ی صحیح و بجا از ابزارها موجب عملکرد بهترمان می‌شود. یکی از ابزارهای پرکاربرد تلفن همراه هوشمند است و از میان تلفن‌های همراه هوشمند موجود در بازار، یک برند با بقیه فرق دارد.

• مسیر موفقیت

چند نکته‌ی فروش از فیلم‌های پرفروش
در بیان ویژگی‌های یک ویزیتور خوب گفته می‌شود که ویزیتور باید فردی یادگیرنده باشد. ویزیتوری که می‌خواهد هدف تعیین‌شده را بزند و حتی خیلی بالاتر از آن هم بفروشد، باید شخصیتی داشته باشد که از هیچ فرصتی برای یادگیری نگذرد. یک نیروی فروش کاربلد باید به تمام پدیده‌های دور و برش به شکل یک کلاس درس نگاه کند و از آنها برای موفقیت خودش درس بگیرد. یکی از این کلاس‌های درس می‌تواند فیلم‌هایی باشند که مباحث فروش در آنها مطرح می‌شوند. این فیلم‌ها علاوه‌بر جنبه‌ی سرگرمی‌می‌توانند نکات آموزشی ارزشمندی هم برای فروشندگان به همراه داشته باشند.

• میزگرد

توصیه‌هایی برای بازاریابان و فروشندگان

شرکت‌کنندگان در میزگرد:

دکترنفیسه متقیان: مدیر عامل به‌پخش داروی بهشهر
سمیرانصیری طهران:مدیر فروش تهران و اصفهان شرکت لینا نیک
دکتر اسماعیل سعادتفرد: مشاور گروه شرکت‌های آیسودا
پرویزدرگی: مدیر عامل شرکت TMBA و مدیر مسئول ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز

• ایده‌های فروش

مشتریان چه چیزی می‌خواهند؟
تمرکز ما در فروش اغلب روی فروش بعدی و پیدا کردن مشتری جدید است و این کار منجر به غفلت کردن از مشتریان فعلی می‌شود. رضایت مشتریان فعلی از دو جهت حائز اهمیت است: اول اینکه اگر مشتریان ما خشنود باشند، ما را به دیگران معرفی خواهند کرد و با تبلیغات دهان به دهان، بدون هیچ هزینه‌ای مشتریان جدیدی را به کسب‌وکار ما می‌آورند. نکته‌ی بعدی اینکه حس خوب مشتری از کار کردن با ما در کنار اعتمادی که به ما دارد، باعث می‌شود که فروشنده‌ی رقیب اجازه‌ی نفوذ کردن در او را پیدا نکند. به عبارتی اگر مشتریان یک فروشنده از او راضی باشند، او بدون صرف هیچ‌گونه انرژی، هم صاحب مشتریان جدید می‌شود و هم از گزند رقبا در امان می‌ماند.

• نکته‌به‌نکته

40 نکته کلیدی و کاربردی برای کارشناسان بازاریابی و فروش

• مشتری‌مداری

چگونه اعتماد مشتری خود را به دست آوریم؟
ساختن یک ارتباط قوی و مؤثر بدون ایجاد یک پایه و اساس محکم امکان‌پذیر نیست و اعتماد در حقیقت پایه و اساس هر ارتباطی است. اگر مشتری به شما اعتماد نداشته باشد، غیرممکن است که با شما کار کند. اعتماد یکی از شرط‌های اعتقاد است؛ یعنی اگر مشتری به فروشنده اعتماد نکند، به او و محصول یا خدمتی که ارائه می‌کند، اعتماد پیدا نخواهد کرد.

• مدیریت فروش

بررسی روند این 6 معیار می‌تواند فروش شما را افزایش دهد
چگونه می‌توانم فروشم را افزایش دهم؟ این شاید رایج‌ترین سوالی است که فروشندگان و البته صاحبان کسب‌و‌کار می‌پرسند. اما متأسفانه، بسیاری از نیروهای فروش و صاحبان کسب‌وکار قادر به پاسخ دادن به سؤال ساده نیستند و در نتیجه نمی‌توانند فروش خود را افزایش دهند.

• هوشمندی

چگونه به این سؤال پاسخ دهیم: در شغلی قبلی چقدر حقوق می‌گرفتید؟
شما قبل از مصاحبه باید برای صحبت در مورد حقوق آمادگی داشته باشید. هنگامی‌که رزومه ی کاری خود را به جایی برای کار می‌فرستید، احتمال خیلی زیادی دارد که آنها در اولین جلسه در مورد حقوقی که در شغل‌های قبلی دریافت می‌کردید، سؤال کنند.

• فروشگاه

چه کار کنیم مشتری از ما خرید کند نه از فروشگاه کناری
قیمت‌های شما خیلی بالا است. فلان فروشگاه همین محصول را با قیمت پایین‌تری می‌فروشد. این جمله‌ای است که گوش اکثر فروشندگان به آن آشنا است. حتماً شما هم با این مشکل رو‌به‌رو هستید که مشتریان از شما خرید نمی‌کنند، چون می‌توانند جنس موردنظر خود را در فروشگاهی دیگر با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنند.

• فرایند فروش

چک‌لیست فرایند فروش
خلبان‌ها بدون توجه به تجربه‌ای که دارند و تعداد پروازی که انجام داده‌اند، موظف هستند قبل از هر پرواز چک‌لیستی را پر کنند. این چک‌لیست به آنها کمک می‌کند که مطمئن شوند که حتی اگر عجله داشته یا فکرشان مشغول چیز دیگری بوده است، همه‌ی مراحل به درستی انجام شده و هیچ چیز فراموش نشده است. به طریق مشابه، یک چک‌لیست برای فرایند فروش به فروشنده‌ها کمک می‌کند که هر مرحله‌‌ی چرخه‌ی فروش را ردیابی کنند و کاری را از قلم نیندازند.

• فروش مؤثر

با زبان بدن‌تان بفروشید
زبان بدن ابزاری برای انتقال بسیاری از پیام‌هایی است که به دیگران منتقل می‌کنید. شاید با زبان بدن‌تان تأثیراتی را روی مخاطبان بگذارید که خودتان از آن بی‌خبرید.

• حکایت

دو حکایت خواندنی و نکات آنها برای فروشندگان

• گفت‌وگو

اهمیت و چگونگی چیدمان در مصاحبه با احمدرضا سلیمی، سرپرست واحد بازاریابی و توسعه بازار شرکت تکدانه

• دانستنی‌ها

دنیای کسب‌وکار مملو از دانستنی‌های جذاب است که علاوه بر جنبه‌ی افزایش اطلاعات، می‌تواند نکته‌های آموزنده‌ی فراوانی برای صاحبان کسب‌وکار، مدیران، بازاریابان و ویزیتورها داشته باشد.

• مصاحبه

مصاحبه با امیرحسین عباسیان، مدیر فروشگاه‌های فرش ساوین

• مدیریت زمان

از هر ثانیه‌ی خود پول درآورید
فضای فروشندگی فضای پرفشاری است و نیروهای فروش باید حجم زیادی از کار را در مدت زمان کمی‌انجام دهند. بنابراین برنامه‌ریزی برای ساعت‌های کاری امری کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. مدیریت هوشمند زمان بدین معنی نیست که در هر ساعت کاری، فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم بلکه هدف آن رسیدن به نتایج بهتر در هر ساعت کاری است. برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط مدیریت فروش، مدیریت هوشمند زمان نه تنها مفید بلکه الزامی‌است.

• بازاریابی و تبلیغات

25 ایده‌ی تبلیغاتی برای افزایش فروش
از آنجا که نبرد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بر سر به دست آوردن مشتریان هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود، پیدا کردن و انتخاب ایده‌های تبلیغاتی جدید و مؤثر برای هدف قرار دادن مشتریان بسیار قابل‌توجه خواهد بود.

• پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سؤالات شما پاسخ می‌دهد
لطفاً توضیحاتی درباره‌ی مسیربندی بدهید.

• کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه‌ی فروش

• اصطلاحات بازاریابی، فروش و پخش و توزیع

علاقه‌مندان ششمین شماره‌ی ماهنامه‌ی بازاریاب بازارساز، برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره‌ی 66431863 در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 281052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha