یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

جوانی که در ۱۷ سالگی جوان دیگری را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود درحالی‌که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت با اعلام رضایت اولیای دم فرصت تازه‌ای برای زندگی به‌دست آورد.

روز سوم آذر‌ماه سال87 درگيري لفظي چند جوان در منطقه كيانمهر كرج به نزاعي خونين تبديل شد. جواني به نام يوسف -29ساله - از سوي جوان 17ساله‌اي به نام حميد هدف ضربه چاقو قرار گرفت و يك روز بعد روي تحت بيمارستان جان باخت. با دستگيري عامل اين جنايت تحقيقات از او آغاز شد.

متهم در اعترافاتش گفت: من و يوسف با يكديگر دوست و همكار بوديم. ما كار تاسيسات ساختماني انجام مي‌داديم و آن روز هم بعد از پايان كارمان با يكديگر شوخي مي‌كرديم كه درگيري لفظي پيدا كرديم اما در ادامه درگيري‌مان بالا گرفت و من با چاقو ضربه‌اي به گلوي يوسف زدم. من اين كار را ناخواسته مرتكب شدم و نيتي براي به قتل رساندن دوستم نداشتم.

با وجود اين اظهارات متهم در شعبه 80 دادگاه كيفري محاكمه و با درخواست اولياي دم به قصاص محكوم شدتا اينكه چند روز قبل در شرايطي كه زمان اجراي حكم نيز تعيين شده بود تلاش‌ها براي بخشش حميد به نتيجه رسيد و سرانجام پدر و مادر يوسف با حضور در واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي اعلام كردند قاتل پسرشان را بخشيده‌اند.

به اين ترتيب اين جوان از مجازات قصاص نجات يافت و قرار است به‌زودي به لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شود. در همين حال پدر مقتول درباره دليل بخشش قاتل فرزندش گفت: در اين مدت كه حكم قصاص قطعي شده بود از طرف يك انجمن خيريه به خانه ما رفت‌وآمد مي‌كردند. آنها خيلي تلاش كردند تا ما قاتل را ببخشيم. از سويي قاتل هم هنگام حادثه جواني 17ساله بود و از سر جواني اين كار را انجام داده بود. به همين دليل چند روز قبل تصميم گرفتيم او را براي رضاي خدا ببخشيم.

کد خبر 281016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha