جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

6سال قبل درگيري بين 2جوان در يكي از روستاهاي اطراف كازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جريان اين درگيري يكي از طرفين با ضربات چاقو به قتل رسيد. به‌دنبال اين نزاع مرگبار متهم به قتل بازداشت و در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد. هرچند او مدعي بود ناخواسته مرتكب قتل شده است اما با اصرار اولياي دم براي مجازات او، قضات دادگاه حكم به قصاص وي دادند.

اين رأي در ديوان عالي كشور نيز تأييد و براي اجرا به واحد اجراي احكام دادگستري كازرون فرستاده شد. درحالي‌كه تلاش‌هاي جوان محكوم به قصاص و خانواده‌اش براي جلب رضايت اولياي دم بي‌نتيجه مانده بود او پاي چوبه دار رفت. خانواده مقتول اصرار داشتند كه قاتل پسرشان بايد قصاص شود. در چنين شرايطي طناب دار بر گردن قاتل انداخته و حكم اجرا شد اما درحالي‌كه جدال او با مرگ آغاز شده بود پدر و مادر مقتول اعلام كردند وي را بخشيده‌اند. به اين ترتيب قاتل از چوبه دار پايين كشيده شد و زندگي دوباره‌اي يافت.

مادر مقتول درباره انگيزه‌اش از بخشش قاتل گفت: او را به‌خاطر امام حسين(ع) بخشيدم. در آخرين لحظات چيزي در وجودم به من گفت كه بايد قاتل پسرم را ببخشم. به همين دليل فرياد زدم كه قاتل را بخشيدم و مسئولان هم قاتل را از بالاي دار پايين آوردند.
اكرمي، رئيس دادگستري كازرون هم در اين‌باره گفت: فرد قاتل 14ثانيه بالاي دار بود اما خانواده مقتول در اقدامي بزرگ او را بخشيدند. اميدوارم اين بخشش براي همه افراد جامعه پيامدهاي مثبتي داشته باشد.

کد خبر 280898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha