همشهری آنلاین: حمله هوایی در افغانستان به کشته شدن سه رهبر طالبان و تعداد زیادی از اعضای این گروه منجر شده‌ است.

خبرگزاری سوئیس از قندهار گزارش داد، انتظار می رود این عملیات قربانی غیرنظامی نیز بر جای گذاشته باشد. فرماندهی عملیات ضدتروریستی با نام «عملیات آزادی پایدار» امروز  اعلام کرد که در این حمله محل برگزاری ملاقات فرماندهان طالبان در منطقه باقران واقع در جنوب افغانستان هدف قرار گرفته است.
وزارت دفاع افغانستان نسیز اعلام کرد که بر اساس اطلاعات جاسوسی، ملا رحیم، فرمانده طالبان در استان هلمند و نیز دو رهبر دیگر طالبان کشته شده‌اند.
علاوه بر این حدود 12 عضو دیگر طالبان نیز جان شان را از دست داده اند. در این جلسه داد الله منصور، فرمانده طالبان برای جنوب افغانستان نیز حضور داشته است. اما هنوز مشخص نیست چه بر سر او آمده است. در همین حال، کاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان مرگ رحیم را انکار کرده است.

تلفات غیرنظامی
محمد حسین، رییس پلیس هلمند اعلام کرد ظاهرا به دلیل این حمله و شلیک به سوی محل گردهمایی تعداد زیادی از ساکنان منطقه نیز کشته شده اند.
طالبان در این منطقه دو تن از سکنه را به اتهام جاسوسی برای دولت دار زده بوده است. همچنین 20 تن نیز بر اثر این حمله زخمی شده اند.
کم سن ترین قربانی، یک کودک هشت ساله بوده است. یکی از مجروحان این حادثه در بیمارستان قندهار گفت که بمب ها به یک بازار پرجمعیت اصابت کردند. اما طالبان در آن زمان در این منطقه نبوده است.

کد خبر 28082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز