چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روپرت مرداک غول رسانه ای جهان، علاوه بر فروش سهامش شرکتش، همچنین خانه بورلی هیلزش را نیز به پسرش فروخت.

فاکس قرن ۲۱

به گزارش مهر؛  به نقل از ددلاين، روپرت مرداک این هفته سه میلیون سهم از کمپانی فاكس قرن بیست و یکم را که خودش تاسیس کرده و به عنوان رییس و مدیر اجرایی آن نیز فعالیت می‌کند، فروخت.

با استناد به مدارک قانونی این فروش، مرداک 610969 سهم از سهام کلاس ب معمولی کمپانی را روز چهارشنبه به قیمت 35.71 دلار برای هر سهم به فروش رساند و روز بعد نیز 1.88 میلیون سهم دیگر را هر يک به قیمت 36.07 فروخت. او همچنین در روز سوم 510689 سهم دیگر را به قیمت 36.23 دلار به ازای هر سهم فروخت. قیمت سهام این کمپانی روز جمعه با 37.81 دلار بسته شد.

مرداک كه هفته را با 8.25 میلیون سهم کلاس ب معمولی آغاز کرد، آن را با 5.25 میلیون سهم به پایان برد. با این وجود او هنوز هم با 3.7 میلیون سهم کلاس ب دیگر که در حساب خانوادگی‌اش دارد 39 درصد حق رای كمپاني را کنترل می‌کند. به گفته منبعی از درون کمپانی فاكس قرن بیست و یکم این فروش‌ها بخشی از نقشه‌های ادامه‌دار سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی اين غول رسانه‌اي هستند.

مرداک همچنین خریداری برای خانه آنجلو درایو خود بالای تپه‌های بورلی هیلز پیدا کرد: پسرش جیمز مرداک. این ملک تاریخی توسط والاس نف طراحی شده و سال 1926 برای فرد نیبلو کارگردان فیلم‌های صامت و اینید بنت ساخته شده بود. جیمز 41 ساله، یک مهندس طراحی داخلی استخدام کرده تا خانه را کمی تغییر دهد و در عین حال که ارزش‌های تاریخی این ملک حفظ مي‌شود، جلوه‌اي مدرن نیز داشته باشد.

جیمز همراه همسر و سه فرزندش در نیویورک زندگی می‌کند. اخیرا مسئولیت‌های وي در کمپانی فاكس قرن بیست و یکم بیشتر شده و او در حال حاضر مدیریت تجارت داخلی تلویزیون این کمپانی را نیز بر عهده دارد و به همين دليل زمان بیشتری را در لس‌آنجلس گذارنده است.

کد خبر 280747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha