همشهری آنلاین: موسسه فیلم آمریکا امسال ۱۱ فیلم را به عنوان نامزدهای نهایی جوایز این نهاد معتبر سینمایی معرفی کرد.

 موسسه فیلم آمریکا ۱۰ فیلم برتر سال را انتخاب کرد

به گزارش ايسنا؛ مسئولان برگزاری جوایز موسسه فیلم آمریکا امسال فهرستی از 11 فیلم را که از لحاظ فرهنگی و هنری از مهترین فیلم‌های سال سینمای جهان هستند را به عنوان نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی معرفی کردند.

«باب گازال» رئیس موسسه فیلم آمریکا در این‌باره گفت: این فیلم‌ها بخشی از میراث فرهنگی ماست و در مجموع فصلی جدید در قالب هنری آمریکا محسوب می‌شود.

در میان فیلم‌های که امسال در فهرست 11 فیلم برتر سال از نگاه موسسه فیلم آمریکا قرار گرفته‌اند، نام فیلم بچگی ساخته «ریچارد لینکلیتر» را این روزها بیش از سایر رقبا در فصل جوایز سینمایی می‌شنویم.

ساخته جدید «لینکلیتر» تا کنون موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سال از نگاه انجمن منتقدین نیویورک، بوستون و لس‌آنجلس شده است و امید زیادی به درخشش در ادامه فصل جوایز سینمایی و اسکار دارد.

فیلم «بچگی» امسال در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین در بخش رقابتی نامزد دریافت خرس طلایی بهترین فیلم بود و در نهایت خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای «لینکلیتر» به ارمغان آورد و در جشنواره فیلم سیاتل نیز جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری را بدست آورد.

پرنده باز  جدیدترین ساخته «الخاندرو گونزالو ایناریتو» نیز یکی دیگر از انتخاب‌های امسال موسسه فیلم آمریکاست که در میان نامزدهای امسال جوایز اسپریت با نامزدی در شش بخش از جمله بهترین فیلم و کارگردانی پیشتاز است.

«مرد پرنده یا فضیلت غیرمنتظره نادانی» محصول کمپانی «فاکس سرچ لایت» است که «ادوارد نورتون» ،«اما استون» و «نائومی واتس» نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند و روایتگر زندگی دردناک یک بازیگر تئاتر در برادوی با بازی «مایکل کیتون» است که از روزهای اوج خود بسیار دور شده است.

درام جنگی «تک تیرانداز آمریکایی» جدیدترین ساخته کلینت ایستوود بازیگر و کارگردان کهنه‌کار آمریکایی دیگر فیلم نامزد جوایز موسسه فیلم آمریکاست که نیم نگاهی به اسکار 2015 نیز دارد.

این فیلم بلند براساس کتاب خاطرات «کریس کایل» با نام «مهلک‌ترین تیرانداز تاریخ ارتش آمریکا» داستان یکی از اعضای قدیمی نیروی دریایی آمریکا است که خود در خاطراتش اعتراف کرده در جریان جنگ عراق 255 نفر را به قتل رسانده و پنتاگون نیز صحت مرگ 160 تن از این افراد را تأیید کرده است.

بین‌ستاره‌ای ساخته کریستوفر نولان کارگردان خلاق سینمای جهان نیز که این روزها فروش خوبی را در سینماهای جهان دارد یکی از انتخاب‌های 11گانه موسسه فیلم آمریکا برای کسب عنوان بهترین فیلم سال 2014 است. این فیلم تاکنون مجموع فروش خود را به بیش از 434 میلیون دلار رسانده و در آستانه رسیدن به فروش 450 میلیون دلاری در سینماهای جهان است.

دیگر نامزدهای جوایز موسسه فیلم آمریکا شامل فیلم‌های شکارچی روباه ، «بازی تقلید»،‌ «در جنگل»، «ناشکسته»، «تازیانه» و «شبگرد» می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز موسسه فیلم آمریکا روز 9 ژانویه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

کد خبر 280599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha