میانگین شاخص آلاینده‌های جوی آسمان پایتخت دیروز بار دیگر به هوای ناسالم و در آستانه شرایط هشدار بازگشت.

شاخص ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در 5نقطه به شرايط هشدار رسيد و در 4نقطه نيز هوا در آستانه هشدار قرار گرفت.
وحيد حسيني مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين زمينه تصريح كرد كه براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران در روز چهارشنبه به ميزان غلظت تمام آلاينده‌ها به غير از ازن و دي‌اكسيد نيتروژن نسبت به روز سه‌شنبه افزوده شد.

به اين ترتيب ميانگين غلظت تمام آلاينده‌ها به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از2.5 ميكرون در بيشتر ايستگاه‌ها از حد مجاز فراتر بود و شاخص كيفيت هوا در شرايط ناسالم قرار گرفت.در ميان ايستگاه‌ها، ايستگاه شهرري، پارك قائم، پارك سلامت، اقدسيه و سوهانك در شرايط هشدار قرار گرفتند. در اين ميان شهرري با ايستادن شاخص ذرات معلق كمتر 2.5 ميكرون روي عدد 161آلوده‌ترين منطقه پايتخت بود.

اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از 2.5  ميكرون در منطقه ناسالم براي گروه‌هاي حساس شامل افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بيماري قلبي و ريوي، مرگ‌ومير زودرس در افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، ريوي و افراد مسن است. شركت كنترل كيفيت هواي تهران توصيه كرد تا سالم شدن هوا، گروه‌هاي حساس فعاليت‌هاي طولاني‌مدت در فضاي باز را كاهش دهند. در عين حال پيش‌بيني هواشناسي براي پايتخت حاكي از آسماني نيمه‌ابري تا ابري گاهي همراه با وزش باد شديد است. به اين ترتيب انتظار مي‌رود شاخص كيفيت هوا به‌غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم قرار گيرد. تا پايان هفته شهروندان بايد پيش از خروج از خانه سامانه‌هاي كنترل آلودگي هوا را چك كنند.

کد خبر 280746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha