همشهری آنلاین: آیت‌الله وحید خراسانی خطاب به روحانیون، حوزویان و هیات‌های مذهبی گفت: امام حسین (ع) را بشناسید و به مردم بشناسانید. مبادا هیات‌ها بازیچه سیاست شود. مبادا به خون چنین کسی خیانت شود.

به گزارش رسا، آیت‌الله حسین وحید خراسانی، مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آثار برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع)، نسبت به برخی اظهارنظرها مبنی بر این که عزاداری‌ها به حد افراط رسیده است، انتقاد کرد و آن را ناشی از جهل دانست و گفت: بر اساس روایت، تمام انبیا، شهدا، صدیقین و ملایکه آسمان برای مصیبت امام حسین (ع) گریه طولانی می‌کنند.

اين مرجع تقليد با اشاره به آثار اقامه عزا برای سرور و سالار شهیدان (ع) و پیاده‌روی خیل عظیم عزاداران اربعین حسینی، اظهار داشت: از اثر باید موثر را شناخت. درباره امام حسین (ع) چند مطلب در روایات وجود دارد؛ یکی زیارت آن حضرت و یکی اقامه عزا. کلمات ائمه درباره آن حضرت محیّرالعقول است.

وی با تبیین روایتی از امام صادق (ع) درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع) و با بیان این که این روایت در کمال اعتبار (سندی) است، گفت: امام ششم (ع) وقتی این جمله را فرمود که قبر مطهر امام حسین (ع) بسته بود و زایر چندانی نداشت؛ گاه اگر کسی گذرش می‌افتاد (به زیارت می‌رفت). امروز را ببین، اعجاز را ببین. آن چه عقل هر حکیم و مغز هر فقیهی را مبهوت می‌کند این است که خدا با زائران قبر او تکلم می‌کند (و می‌پرسد) شما از زیارت قبر (امام) حسین (ع) چه می‌خواستید؟ چه مقصدی داشتید؟ (زایران امام حسین) می‌گویند: پروردگار ما، غرض ما فقط حبّ رسول خدا (ص) و حبّ علی (ع) و فاطمه (س) بود. به این عشق رفتیم و به این محبت قدم برداشتیم ... سپس خدا به زائران آن حضرت خطاب می‌فرماید: شما به محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم‌السلام ملحق شوید که شما با آن حضرات در درجه آنها هستید.

کد خبر 280609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha