همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: ستادهای استانی و شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات امر به معروف و نهی از منکر مجوز صادر کنند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه، 18 آذر- مجلس و در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موادی از این طرح را که برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع شده بود، تصویب کردند.

بر اساس ماده 17 این طرح، ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسوول نظارت بر حسن اجرای قانون، گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدور مجوز برای تاسیس سازمان‌های مردم نهاد با رعایت مفاد ماده 4 این قانون است.

با تصویب مجلس، این ستاد همچنین هماهنگ کننده تمامی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

براساس تبصره 1 این ماده، ستادهای استانی و شهرستانی می توانند به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات امر به معروف و نهی از منکر مجوز صادر کنند.

با تصویب مجلس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است یک نسخه از مجوز صادره را حسب مورد به استانداری، فرمانداری و بخشداری ارسال تا نسبت به تامین امنیت تجمع کنندگان اقدام کند.

براساس تبصره 2 ماده 17، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را پیگیری کند.

همچنین مجلسی‌ها در تبصره 3 این ماده مقرر کردند: وظایف این ستاد نافی مسوولیت‌های وزرا و مسوولان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوای سه گانه و مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده است، نیست.

نمایندگان دستگاه های اجرایی موضوع این قانون را موظف کردند: گزارش عملکرد خود را در مورد چگونگی اجرای این قانون حداقل 6 ماه یک بار به این ستاد ارایه دهند.

همچنین نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر را موظف کردند گزارش عملکرد سالانه خود را در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

نمایندگان همچنین مقرر کردند: اعتبارات اجرایی این قانون از محل بودجه دستگاه‌های اجرایی ذیربط موضوع این قانون و جدول شماره 17 (کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی) موضوع جزء 3 ردیف 540000 جدول شماره 9 مربوط به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تامین شود.

نمایندگان به پیشنهاد علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس نیز برای الحاق یک ماده به این طرح رای مثبت دادند که براساس آن ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای مراتبی که مستلزم اقدام عملی است از نیروی بسیج و سپاه به عنوان رابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار و برای آنها مجوز مخصوص صادر کنند.

کد خبر 280565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha