سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شانگهای دیلی، روزنامه رسمی چین، روز دوشنبه ۸ دسامبر (۱۷ آذر) گزارش کرد که تقریبا یک چهارم آب‌های آشامیدنی تصفیه‌شده آزمایش شده بوسیله سازمان ارشد ناظر بر ایمنی این کشور زیر حد استاندارد و بسیاری از این فراورده‌ها دارای مقادیر بیش از حد باکتری بوده‌اند.

bottled water

این یافته‌ها بیانگر چالش کنترل زنجیره‌های عرضه مواد غذایی در چین است که در سال گذشته شاهد چندین مورد رسوایی مربوط ایمنی غذایی از فراورده‌های گوشت‌های الاغ مخلوط‌شده با گوشت روباه تا یافته شدن فلزات سنگین در غذای نوزادان بود.

اداره غذا و داروی چین (CFDA) مقادیر بیش از حد باکتری را در فراورده‌های آب تصفیه‌شده بزرگترین شرکت تولیدکننده نوشیدنی چین، گروه واهاها (Wahaha Group) و نیز در محصولات شرکت C'est bon Beverage و برند «روباست» (Robust) ساخت شرکت دانون اس ای یافت.

شرکت واهاها در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی شین‌هوا آن را منتشر کرده است، می‌گوید این شرکت فراورده‌های آلوده را از بازار خارج کرده و رابطه تجاری خود را با ایستگاه آبی که گفته می‌شود آلودگی در آن رخ داده است، قطع کرده است.

سستبون و روباست هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

مصرف‌کنندگان در چین به خاطر میزان بالای آلودگی آب نهرها یا آب را برای نوشیدن می‌جوشانند یا از آب‌های بطری‌شده استفاده می‌کنند. آزمایش CFDA بر روی ۲۰۸۸ بسته آب آشامیدنی خالص‌شده نشان داد که ۲۳ درصد این آب‌ها زیر حد استاندارد هستند. اغلب موارد این تخطی از استانداردها به میزان بالای باکتری مربوط می‌شود.

واهمه‌های مربوط به بهداشت غذایی در چین شایع است، از کشف توفوهای سمی گرفته تا رسوایی مرگبار سال ۲۰۰۸ که در آن شیر خشک آلوده شده به مواد شیمیایی صنعتی ملانین به مرگ شش نوزاد و بیمار شدن هزاران تن آنها انجامید.

کد خبر 280535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha