مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر اهمیت تجمیع پلاک های ریزدانه در بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: تا زمانی که به سمت ریزدانگی حرکت می کنیم در خلاف مسیر نوسازی قرار داریم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی ضمن مروری بر مفاهیم، یافته‌ها و تجارب نوسازی که با تدابیر شهردار محترم تهران برای سازمان نوسازی تعیین شده است، از راه اندازی ستادهای احیا و نوسازی در مناطق ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوار هستم با فعالیت ستادهای و احیاء و نوسازی مناطق بتوانیم شاهد جهش و شکوفایی در نوسازی بافت های فرسوده مناطق باشیم.

وی با بیان این که رویکرد جدید سازمان نوسازی که با هدایت و راهبری شهردار تهران تنظیم شده، خروج از تصدی گری و تقویت نوسازی مردمی با رفع آسیب های گذشته است، تأکید کرد: با آسیب شناسی که توسط کارشناسان این سازمان از تجربیات نوسازی در سالهای گذشته انجام شد به این نتیجه رسیدیم که ایفای نقش مدیریت هماهنگ بین ستاد شهرداری و سایر نهادها و ارگان های ذی نقش، تأثیز بسزایی در فرآیند نوسازی خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تشکیل ستادهای احیاء و نوسازی در مناطق یکی از خروجی های رویکرد تولی گری و مدیریت هماهنگ است که انتظار می رود حداکثر بهره وری از تجربیات و تدابیر مناطق در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده از این طریق حاصل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح ساختار سازمان نوسازی اشاره کرد و گفت: معاونت های مالی و اداری، هماهنگی و برنامه ریزی و نوسازی و توسعه محلی سه معاونت جدید این سازمان هستند که وظیفه انجام امور اداری و مالی، پشتیبانی های ستادی و هماهنگی های میان دولت، مجلس و ستادهای شهرداری و همچنین هدایت، مدیریت و هم افزایی مناطق را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: اگرچه سازمان نوسازی با نگاهی اجتماعی برای تحقق اهداف و مأموریت های خود تلاش می کند اما رأساً اقدام اجتماعی انجام نمی دهد، بلکه تلاش می کند پتانسیل ها، امکانات و ظرفیت های اجتماعی شهرداری تهران را به منظور نوسازی بافت های فرسوده بسیج نماید.

فتح اللهی با اعلام این که ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در دوره جدید مدیریت شهر مورد تأکید قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در مبحث نوسازی بافت های فرسوده هر نوع تفکیک پلاک را مخالف با نوسازی و تجمیع پلاک را در راستای نوسازی تلقی می کند.

وی در این خصوص افزود: ریزدانگی نطفه اولیه بافت فرسوده است و تا زمانی که به سمت ریزدانگی حرکت می کنیم در خلاف مسیر نوسازی قرار گرفته ایم و نوسازی به روش فرسوده سازی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر لزوم تجدید نظر در بسته های تسهیلات تشویقی نوسازی، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی نسبت به تدوین بسته های تشویقی هدفمند اقدام کرده است به نحوی که مالکان پلاک های ریزدانه نیز به شرط تجمیع بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در این بسته های تشویقی بهره مند شوند.

کد خبر 280447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha