مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

نخستین نرم افزار ستاد تـوانـمـنـدسـازی زنان سرپرست خانوار تهیه شد.


به گفته زهرا سادات مشير، مشاور شهردار تهران اين نرم افزار يكي از كامل‌ترين نرم افزارهاي مادر و بسترساز براي ثبت اطلاعات صحيح از زنان سرپرست خانوار است. وي در نخستين جلسه‌اي كه براي آشنايي مشاوران، مديران و كارشناسان امور بانوان استانداري‌هاي سراسر كشور برگزار شده بود، اظهار اميدواري كرد كه با همكاري مجموعه‌هاي فراتراز شهرتهران اين نرم افزار تكميل وآماده معرفي در سطح جهان شود.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان افزود: فرايند كنوني شهرداري تهران در ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار امري دائمي و توليد‌شونده است و ما به‌طور مداوم كمك مي‌كنيم تا زنان سرپرست خانوار به وضعيت مطلوب برسند. مشير يكي از مهم‌ترين موضوعات در بحث توانمندسازي زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش شهرداري تهران را تلاش اين زنان براي تغيير وضعيت خود عنوان كرد و گفت: دراين مدل زن سرپرست خانوار بايد در كارگاه‌ها به‌كار مي‌پرداخت و الگوي ما را مي‌پذيرفت به‌طوري كه در اين مدل ما توانستيم 104نفر را از كميته امداد و 51نفر را از سازمان بهزيستي منفك كنيم و با وجود آنكه بعضي از اين افراد مشكل جسمي و حركتي داشتند باز هم به نقطه كاركردن و اشتغال رسيدند. مشير از تهيه الگوي توانمند‌سازي‌ زنان سرپرست خانوار در شهرداري تهران سخن گفت و اعلام آمادگي كرد كه اين الگو را به ساير سازمان‌ها و نهادها نيز معرفي كند. وي به‌عنوان مثال از وزارت كشور و استانداري تهران نام برد كه داوطلب شدند تا نخستين دوره آموزشي مدل توانمندسازي زنان سرپرست خانوار را برگزار كنند. وي با تأكيد بر اينكه همه تجربه‌هاي عظيم و بزرگ به نظام جمهوري اسلامي تعلق دارد، گفت: تلاش ما اين است كه اين تجربه بزرگ را به ساير نقاط كشور و حتي جهان اشاعه دهيم.

مشير همچنين مددكاري را يكي از سخت‌ترين بخش‌هاي اين الگو عنوان كرد و گفت: در مرحله شناسايي افراد و اقدامات مددكاري بيش از سطح دانشگاهي از مددكاران مطالبه داشتيم بدين معني كه اين مددكاران آموزش ديدند تا با سركشي به منازل شناسايي اوليه افراد و همچنين بررسي مشكلات آنهارا به انجام برسانند.

حمايت از 15هزار زن سرپرست خانوار

بنابراين گزارش همچنين مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش شهرداري تهران نيز با بيان اينكه در حال حاضر 15هزار زن سرپرست خانوار متاهل تحت پوشش اين ستاد هستند كه 682نفر از آنها داراي شوهران معتاد هستند، گفت:‌ هزار و 76فرزند تحت‌تكفل زنان سرپرست خانوار نيز تحت‌پوشش شهرداري هستند. فهيمه فيروزفر افزود:431تن از اين فرزندان دختر و 119نفر از آنها بين سن 9تا 13سال قرار دارند.

مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداري تهران اظهاركرد: ما به هيچ وجه قصد مداخله در امور ساير ارگان‌ها را نداريم بلكه تلاش مي‌كنيم تا با برنامه‌ريزي از موازي كاري بپرهيزيم ضمن اينكه هدف ما تنها شاغل كردن افراد نيست بلكه ما به‌دنبال بانوان توانمندهستيم.

وي در توضيح مدل توانمندسازي زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداري تهران گفت: در قالب اين مدل اين امكان به استان‌ها داده مي‌شود تا اطلاعات خود را در نخستين نرم افزار ستاد توانمند‌سازي‌ زنان وارد كنند تا به جاي فعاليت جزيره‌اي در يك سيستم فرادستي امكان نظارت و توانمندكردن فراهم شود. بنابراين گزارش در اين مدل نخست مددكاري صورت مي‌گيرد و پس از آن آموزش‌هاي لازم براي توانمندكردن زنان سرپرست خانوار آغاز مي‌شود و در نهايت زماني كه فرد به مرحله توليد رسيد، پس از رصد توليداتش امكان ارائه آنها در بازارچه‌هاي توانمندسازي فراهم خواهد شد.

رونمايي از طرح كسب و كارهاي خانوادگي با محوريت زنان

رئيس كميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه طرح راه‌اندازي كسب و كارهاي خانوادگي به‌زودي رونمايي مي‌شود، گفت: با شناسايي ايده‌هاي منجر به سودآوري و سرمايه‌داران فاقد ايده، شركت‌هايي با محوريت زنان خانواده ايجاد مي‌شود. فاطمه دانشور درباره راه‌اندازي مشاغل خانوادگي با محوريت زنان، افزود: در بحث كسب و كارهاي خانوادگي بيشترين تمركز و محور روي آموزش، راه‌اندازي و مشاوره است و با توجه به تأكيداتي كه روي حفظ بنيان خانواده وجود دارد اولويت را براي زوج‌هاي جوان با محوريت خانم‌ها قرار داده‌ايم. وي با تأكيد بر اينكه در اين روند مشاوره نقش بسيارمهمي دارد، تصريح كرد: بعد از اينكه تأييد و مشخص شد كه ايده به يك كسب و كار پر در آمد منتهي مي‌شود بحث تأمين مالي آن مطرح و مورد توجه قرار مي‌گيرد.

کد خبر 280313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha