همشهری آنلاین: یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، که از این تعداد ۱۶ درصد در سنین زیر ۴۰ سال قرار دارند و سرپرست خود را در سن جوانی از دست داده و یا از وی جدا شده‌اند.

سرپرست خانوار، زن، مادر

به گزاري ايسنا، رضا نوروزي جعفري، مدير كل مور حمايت‌‌‌هاي اجتماعي كميته امداد امام خميني (ره) با بيان اين خبر افزود: راهبرد اساسی کمیته امداد برای این زنان، بازگشت به چرخه طبیعی زندگی و ازدواج مجدد است.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و جلسات مشاوره‌ای مختلفی برای همه زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شود، گفت: این زنان می‌توانند از مشوق‌های کمیته امداد برای ازدواج از جمله کمک هزینه ازدواج بلاعوض، وام و خرید اقساطی از فروشگاه‌های ما هر کدام تا سقف دو میلیون تومان بهره‌مند شوند.

نوروزی جعفری در ادامه به فرارسیدن ایام مبارک شعبانیه و هفته جوان اشاره و اظهار کرد: به همین مناسبت 25 هزار جلد کتاب پیرامون آشنایی با ایتام موفق با عنوان «قطره‌هایی که دریا شدند» در میان ایتام تحت پوشش توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ هدف از این اقدام افزایش امید به ترقی و توفیقات اجتماعی در میان نوجوانان و جوانان تحت پوشش کمیته امداد است.

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با بیان اینکه 40 درصد از حامیان ایتام در طرح «اکرام ایتام کمیته امداد» در گروه سنی جوانان قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های فکری و معنوی این گروه برای ارتقای وضعیت جوانان و نوجوانان تحت پوشش خود بهره‌مند شویم.

کد خبر 262414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha