یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

محمدامین زکی‌زاده: فدراسیون بین‌المللی حسابداران(IFAC) در سال ۲۰۰۷ و در سی‌امین سالروز تاسیس خود، ۲ تا ۸‌ دسامبر هر سال را به‌عنوان هفته جهانی حسابداری و روز یکشنبه این هفته را روز حسابدار انتخاب و به تمام اعضای خود در سراسر جهان پیشنهاد کرده است که در این روز و هفته با برگزاری مراسم ویژه‌ای از حسابداران تجلیل به عمل آورند تا حرفه حسابداری و نقش حسابداران در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را به عموم مردم بشناسانند.

 جامعه حسابداران رسمي و انجمن حسابداران خبره ايران به‌عنوان اعضاي پيوسته فدراسيون بين‌المللي حسابداران، روز16 آذرماه سال‌جاري را به‌عنوان روز حسابدار انتخاب كرده‌اند.اهميت خدمات جامعه حسابداران به‌طور عام بر كمتر كسي پوشيده است. حسابداري، فرايند شناسايي، اندازه‌گيري و مخابره اطلاعات اقتصادي است كه باعث ايجاد قضاوت‌ها و تصميمات آگاهانه استفاده‌كنندگان از اين اطلاعات مي‌شود. در تعريفي ساده از حسابرسي نيز مي‌توان گفت كه حسابرسي فرايند سيستماتيك گردآوري و ارزيابي شواهد عيني درباره ادعاها وگزارش نتايج به‌دست آمده به استفاده‌كنندگان ذي‌علاقه است.

بي‌شك خدمات حسابداران وحسابرسان در توليد و پالايش اطلاعات مبناي قضاوت و تصميم‌هاي مديران در سطح خرد وكلان اقتصاد خواهد بود. استقرار و نظارت بر كنترل‌هاي داخلي، شفاف‌سازي‌ فعاليت‌هاي اقتصادي، اعمال مديريت كارا و اثربخش، توسعه فرهنگ حسابدهي، فساد‌زدايي و نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات، آگاهي‌بخشي به ذي‌نفعان به‌منظور تأمين منابع مالي و ارائه تحليل‌هاي كارشناسي در حوزه مالي، تنها بخشي از خدمات جامعه حسابداران و حسابرسان است. بدين‌ترتيب مي‌توان گفت اختصاص روز يا هفته‌اي به اين قشر متخصص كاري بس نيكو و پسنديده است.

  • حسابدار رسمي و عضو هيأت علمي دانشگاه
کد خبر 280276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha