همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و دارایی از عدم واقعی قیمت تمام شده کالاها در راستای اجرای هدفمند رایانه‌ها خبر داد و گفت: 30 درصد از قیمت‌های اعلام شده نادرست است.

سهیلی پور سازمان حسابرسی

  به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر سهیلی پور در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت در محل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت‌های تمام شده کالاها چه میزان واقعی بوده و چگونه سازمان حسابرسی بر این نوع قیمت‌ها در راستای اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها نظارت دارد اظهار داشت: قیمت تمام شده شرکت‌ها واقعی نیست و در مجموع تنها 70 درصد قیمت‌های اعلام شده از سوی شرکت‌ها را می‌توان درست قلمداد کرد.

به گفته وی تعیین قیمت تمام شده شرکت‌ها براساس اطلاعات موجود و صورتهای مالی داده شده که از سوی آنها ارائه می‌شود بررسی و تعیین خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سازمان حسابرسی در ادامه افزود: البته عددهای ارائه شده که به معنای اعلام قیمت تمام شده است، واقعی نیستند و در جلسه هیات دولت نیز ما استدلال‌های خود را در این زمینه اعلام کرده‌ایم.

به گفته وی، قیمت‌های اعلام شده از سوی شرکت‌ها به سازمان حسابرسی نصف شده و ما براساس آن قیمت را اعلام می‌کنیم.

عضو هیات نظارت صندوق توسعه ملی همچنین از نظارت ترکیبی سه دستگاه اجرایی، قضایی و مقننه بر صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: براساس سیاستهای کلی برنامه پنجم روسای سازمان‌های بازرسی ، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی بر صندوق توسعه ملی نظارت داشته و ظرفیت‌های موجود سه دستگاه برای نظارت و کنترل هر چه بیشتر بر این صندوق استفاده می‌شود.

مدیر عامل سازمان حسابرسی از اجرایی شدن حسابرسی عملیاتی تا شش ماه آینده براساس استاندارد بین‌المللی و دستور العمل تعیین شده خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات حسابرسی شفافیت مالی در دستگاه‌های تحت پوشش سازمان حسابرسی به حداکثر خواهد رسید .

وی با بیان اینکه 856 هزار میلیارد تومان حجم داراییهای شرکتهای دولتی در سال گذشته بوده است، عنوان داشت: در حال حاضر 11 هزار شرکت در سطح کشور تحت پوشش جامعه حسابرسان قرار دارند که از این میزان 950 شرکت که نیمی از آن دولتی بوده، تحت پوشش سازمان حسابرسی کشور هستند.

وی در خصوص استانداردهای اجرا شده در بررسی‌های صورتهای مالی شرکت‌ها اعلام کرد: در بیشتر بنگاه‌های اقتصادی حسابرسی به صورت استاندارد تلفیقی صورت می‌گیرد و در سال گذشته 34 درصد صورتهای مالی مطلوب نشان داده شده است.

وی در عین حال اعلام کرد که میزان شرکتهای دولتی و خصوصی در کشور بیش از میزان اعلام شده تحت پوشش حسابرسی هستند گفت: در تیرماه سال گذشته 250 هزار اظهار نامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده که نشان دهنده حجم گسترده شرکتهایی که در پوشش جامعه حسابرسی نیستند، است.

کد خبر 143960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز