همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توسعه بازار سرمایه و حرفه حسابرسی و حسابداری لازم و ملزوم یکدیگرند و توسعه این دو موجب توسعه نظام مالی و اقتصادی می‌شود.

علی صالح آبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود‌: افزایش شفافیت و ارتقای تامین مالی و توسعه اقتصادی نتیجه توسعه بازار سرمایه و توسعه حسابرسی و حسابداری است.

وی در ادامه گفت: برای توسعه بازار سرمایه باید ابزارهای مالی جدید برای تامین مالی مانند اوراق صکوک، اوراق مشارکت قراردادهای آتی و سایر ابزارهای مالی ایجاد شود.

صالح آبادی تاکید کرد: توسعه این بازار نیازمند کمک حرفه حسابداری و حسابرسی است چون برای ثبت معامله یک اوراق جدید در بازار نیازمند این حرفه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه هیچ راهی جز توسعه حرفه حسابرسی و حسابداری برای توسعه ندارد، افزود: هر چه بازار سرمایه توسعه یابد به توسعه حرفه حسابداری نیز کمک می کند .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاعات را مهمترین دارایی در بازار سرمایه دانست و گفت:‌ شفافیت یکی از مولفه های اصلی بازارهای مالی است و مهمترین اطلاعاتی که در بازار سرمایه مورد استفاده سرمایه گذاران و تصمیم گیران قرار می گیرد اطلاعات حسابداری وصورت های مالی و اطلاعات حسابرسی شرکتهاست.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی که حسابرسان و حسابداران تولید می کنند مبنای تصمیم گیری سرمایه گذاران است و این نشان از رابطه تنگاتنگ بازار سرمایه و حرفه حسابرسی و حسابداری است .

صالح آبادی با اشاره به اینکه برای افزایش شفافیت اطلاعات به حرفه حسابرسی و حسابداری نیازمیدیم گفت: اگر بخواهیم کنترل های داخلی را در شرکت های بورسی مستقر کنیم باید سطح این حرفه را ارتقاء دهیم تا استقلال این حرفه افزایش یابد و توانمندی موسسات حسابرسی و توانمندی حسابرسان و حسابداران ارتقاء یابد.

وی افزود: در این صورت شفافیت در بازار سرمایه ارتقاء می یابد و اطلاعات دقیق تر و به روزتر و مناسبتر در اختیار سرمایه گذاران برای تحلیل و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

سید علی حسینی دبیر این همایش نیز به جایگاه شفافیت اطلاعات و کارکرد ان در سیاست های اقتصا مقاومتی اشاره کرد و گفت: صاحب نظران دولتی بازار سرمایه و حسابداران در این همایش به بیان دیدگاههای خودمی پردازند.

وی تاکید کرد: اطلاعات مهمترین نقش را در تصمیم گیری اقتصادی دارد و بنابراین اگر بخواهیم کارآرایی اقتصاد را در کشور توسعه دهیم باید بر نقش و جایگاه اطلاعات در حسابرسی مالی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت بورس انرژی ادامه داد: دست اندرکاران تهیه اطلاعات و استفاده کنندگان اطلاعات در این همایش به بیان دیدگاههای خود خواهند پرداخت.

کد خبر 280089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha