یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بورس اوراق بهادار تهران امروز و بعد از ارائه لایحه بودجه توسط رئیس جمهور به روند ریزشی خود شدت داد و با افت تمامی نمادها مواجه شد.

ايسنا نوشت: بورس تهران که بعد از سوم آذر ماه و تمدید هفت ماهه مذاکرات هسته‌یی به کما رفته بود، امروز بعد از ارائه بودجه توسط رئیس جمهور به روند ریزشی خود شدت داد و با افت بیش از 500 واحدی مواجه شد.

در لایحه بودجه 1394 تعیین قیمت 72 دلاری برای نفت و دلار 2850 تومانی و همچنین بهره مالکانه 30 درصدی معان سنگ آهن از نکات قابل توجه سرمایه‌گذاران بود. به این ترتیب در بازار امروز روند ریزشی بورس شدت گرفت و دماسنج بازار سرمایه با 542 واحد کاهش به مرز 70 هزار واحد نزدیک و در کانال 71 هزار و 170 واحد متوقف شد.

در بازار امروز نیز سهام اکثر شرکتها قرمز شده و شرکتهای بانکی، خودرو و فولادی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند؛ به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، بانک ملت، سرمایه گذاری امید، مپنا، چادرملو، سایپا، ایران خودرو، بانک صادرات، بانک انصار و مخابرات تاثیر 127 تا 10 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند. این در حالی است که شرکتهایی مانند سرمایه گذاری ملی ایران، ایران تراسفو و ماشین سازی اراک از معدود شرکتهایی بودند که با رشد خود تاثیر مثبت روی شاخص گذاشتند. این شرکتها در بازار منفی امروز نیز از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند.

علاوه بر این شرکتهای خودرویی همچنان به عنوان لیدر بازار در قیمت های منفی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند، به طوری که امروز هم همانند روزهای گذشته شرکتهای سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه گذاری ایران خودرو و سایپا دیزل بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار منفی امروز میزان حجم و ارزش معاملات هم افت کرد و در مجموع 563 میلیون سهم به ارزش 172 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه هم تا سطح 321 هزار میلیارد تومان افت کرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
توضيح: عكس به كار رفته در كنار خبر آرشيوي بوده و مربوط به وضعيت بورس در روزهاي جاري نيست.

کد خبر 280395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha