چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: «پیتر جکسون» کارگردان فیلم‌های اقتباسی «هابیت» از توقف ساخت مجموعه فیلم‌های برگرفته از رمان‌های «جورج.آر.آر تالکین» خبر داد.

هابیت

به گزارش ايسنا؛ پیتر جکسون کارگردان سرشناس فیلم‌های «هابیت» در نشست خبری اخیرش گفت: بدون همکاری بنیاد «تالکین» فیلم دیگری از رمان‌های این نویسنده ساخته نخواهد شد.

روز دوشنبه قسمت سوم هابیت که "نبرد پنج سپاه" نام گرفته در لندن اکران شد، جکسون درباره ادامه این همکاری گفت: این یک رابطه قانونی است. بنیاد «تالکین» مالیکت کتاب‌های پرفسور تالکین را در دست دارد. پرفسور تالکین اواخر دهه 1960 حق ساخت فیلم‌های «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» را فروخت. اما این دو، تنها آثاری از وی هستند که فروخته شدند، بنابراین بدون همکاری بنیاد «تالکین» دیگر فیلمی از کارهای وی ساخته نخواهد شد.

سه‌گانه «هابیت» که قسمت سوم آن به‌تازگی روی پرده سینماهای جهان آمده، به صورت سه‌بعدی و با سرعت بی‌سابقه 48 فریم بر ثانیه ساخته شده است و هزینه تولید این سه فیلم سه برابر بیش از سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» بوده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر‌، سه‌گانه «هابیت» در سبک حماسه‌ای فانتزی-ماجرایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته تالکین بوده و پیتر جکسون را در مقام کارگردان و تهیه‌کننده در اختیار دارد.

«یان مک‌کلن»، «اندی سرکیس» و «هیوگو ویوینگ» که در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» حضور داشتند، نقش‌های خود را در «هابیت» تکرار می‌کنند. دو قسمت اول این سه‌گانه سینمایی بصورت یک‌جا در نیوزلند و بیشتر بخش سوم نیز در همین کشور فیلمبرداری شد.

هنگامی که خبر ساخت مجموعه دوقسمتی «هابیت» در سال 2007 مطرح شد، هزینه ساخت این دو فیلم 150 میلیون دلاری تخمین زده شد اما پیتر جکسون این دو پروژه را به صورت پیاپی در نیوزلند ساخت و کمپانی «برادران وارنر» را به ساخت قسمت سوم نیز متقاعد کرد.

اولین قسمت از این مجموعه با عنوان «هابیت: سفر غیرمنتظره» بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت و قسمت دوم «هابیت: نابودی اسماگ» در نهایت به فروش جهانی 958 میلیون دلار دست یافت.

جان رونالد روئل تالکین (1892-1973) نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی در سوم ژانویه‌ 1892 متولد شد. وی از سال 1925 تا 1959، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود. تالکین علاوه‌بر کتاب‌های یادشده که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام‌های «سیلماریلیون»، «ماجراهای تام بامبادیل» و «می‌رود راه پیوسته تا آن سو» و کتاب دیگری با نام «شهرت پس از مرگ» در مورد موضوعی که آن‌ها را رشته‌ی ‌افسانه (Legendarium) می‌نامید و در اصل یک اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته‌ی دور زمین است، نوشته ‌است.

او علاقه‌ی وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت و شاید تنها کسی باشد که 15 زبان ساخته ‌است. این نویسنده‌ی مطرح در دوم سپتامبر سال 1973 در سن 81 سالگی بدرود حیات گفت.

کد خبر 280060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha