همشهری‌آنلاین: در تابستان امسال متوسط قیمت هر متر زیر بنای مسکونی و هر متر زمین کاهش یافت، اما معاملات در این دو بخش نسبت به سال گذشته به افزایش همراه بود.

ايسنا نوشت: مرکز آمار اعلام کرد که در تابستان امسال متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی 0.8 درصد نسبت به همین فصل در سال 1392 افزایش یافته است.

براین اساس با توجه به کاهش 3.5 درصدی قیمت هر متر خانه در تابستان نسبت به بهار متوسط قیمت به حدود سه میلیون و 780 میلیون تومان رسیده است.

بنابراین گزارش تعداد معاملات فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به فصل بهار 13.3 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 80.8 درصد افزایش دارد.

کاهش قیمت زمین در تهران

در تابستان امسال نسبت به همین فصل در سال گذشته متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی 13 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان بوده که نسبت به فصل قبل 4.6 درصد کاهش دارد.

اما تعداد معاملات فروش زمین و مین ساختمان در تهران نسبت به فصل قبل 0.5 درصد کاهش و نسبت به تابستان سال گذشته 18.4 درصد افزایش یافته است.

آمارهای مرکز آمار همچنین نشان می‌دهد که در فصل قبل متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی 8.3 درصد رشد داشته است.

کد خبر 280044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha