همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: گردان‌های طرح بلیات باید آماده باشند و با حساسیت باید روی این مسله کار شود.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم برگزاری رزمایش مدیریت بحران این نیرو و مقابله با بلایا گفت: گردان‌های طرح بلیات باید آماده باشند و با حساسیت باید روی این مسئله کار شود.

وی افزود: ما وقایع طبیعی زیادی در کشور داریم و همه نیروها اعم از سپاه و ارتش بنا بر احساس مسولیت کمک‌های لازم را انجام می‌دهند اما باید با ساماندهی و سازماندهی کاملی وارد شویم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی در نیروی زمینی داریم که می‌تواند به کشور کمک کند بنابراین باید سازمان‌های مرتبط با بلایا گسترش و تجهیز شوند.

امیر پوردستان با بیان اینکه هیچ نیرویی به مانند نیروی زمینی ارتش نیروی انسانی آماده و پادررکاب در پادگان‌ها ندارد و ما اینگونه نیستیم که به سربازی بعدازظهری برگه دهیم و بگوییم برو فردا صبح بیاف گفت: اگر ساختمان‌های بلند دچار آتش سوزی شوند، آتش نشانی نمی‌تواند به خوبی عمل کند. زیرا نردبان بلند ندارد. بنابراین بالگردها باید به آب‌پاش مجهز شوند و بر سقف ساختمان‌ها محل فرود بالگرد وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 87 گردان را برای اینکار آماده کردیم و علاوه بر آن طرح‌هایی در دسترس داریم اما باید به یک ادبیات مشترک برای کمک به آسیب‌دیدگان برسیم؛ ما آمادگی داریم در فرماندهی ترابری یا یگان‌های پرندک ایستگاه‌های مقابله با بلایای طبیعی ایجاد کنیم.

کد خبر 280029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha