دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

جوانی که در جریان نزاعی دسته‌جمعی جوان دیگری را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود درحالی‌که قرار بود چند روز دیگر قصاص شود با اعلام گذشت اولیای دم از چوبه‌دار نجات پیدا کرد.

متهم

روز 18شهريور‌ماه سال87 به مأموران پليس اسلامشهر خبررسيد چند جوان با يكديگر درگير شده‌اند و يكي از آنها به ضرب چاقو مجروح شده است. وقتي مأموران به محل حادثه رسيدند دقايقي از اين ماجرا مي‌گذشت. تحقيقات اوليه حاكي از آن بود كه چند جوان با انگيزه‌اي نامعلوم با يكديگر درگير شده‌اند و در اين ميان جواني 20ساله به نام وحيد با ضربات چاقو مجروح و به بيمارستان منتقل شده است. شاهدان به پليس گفتند جواني 19ساله به نام فرشيد بعد از مجروح كردن وحيد فرار كرده است. در چنين شرايطي تحقيقات در اين‌باره آغاز شد اما وحيد روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد تا رسيدگي به اين پرونده جنايي به بازپرس ويژه قتل سپرده‌شود. عامل جنايت كه گريخته بود 25 روز بعد دستگير شد.

پسر جوان حاضر نبود اتهام قتل را برعهده بگيرد، او در جريان بازجويي‌هاي اوليه گفت: من در قتل وحيد نقشي نداشتم. روز حادثه ديدم چند نفر از بچه‌هاي محله با يكديگر درگير شده‌اند. براي اينكه ميانجيگري كنم جلو رفتم اما يكي از دوستان وحيد با مشت به‌صورتم كوبيد. خود وحيد هم با لگد به شكمم زد. با وجود اين من از چاقو استفاده نكردم و نمي‌دانم چه‌كسي وحيد را به قتل رسانده است. اظهارات متهم در شرايطي بود كه چند شاهد عيني ديده بودند كه او با چاقو به شكم مقتول ضربه زده است. در چنين شرايطي پرونده باصدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه 71دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاكمه باز هم متهم همان اظهارات قبلي‌اش را تكرار كرد و حاضر نشد به قتل وحيد اعتراف كند با وجود اين از آنجا كه اولياي دم درخواست‌شان قصاص قاتل بود قضات دادگاه با استناد به شهادت شهود فرشيد را مجرم تشخيص دادند و او را به قصاص محكوم كردند.

هرچند با اعتراض فرشيد به اين رأي پرونده براي بررسي نهايي به ديوان عالي كشور فرستاده شد اما قضات شعبه20ديوان اين رأي را تأييد كردند و بعد از انجام تشريفات اداري پرونده به واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي فرستاده شد تا فرشيد قصاص شود. پسر جوان در يك قدمي چوبه‌دار قرار داشت و اولياي دم نيز حاضر به بخشيدن او نبودند. آنها مي‌گفتند فرزندشان ناجوانمردانه به قتل رسيده و قاتلش بايد مجازات شود. روزها به سرعت براي جوان محكوم به قصاص مي‌گذشت و ديگر فرصتي برايش باقي نمانده بود.

با اين حال مسئولان واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي همچنان اميدوار بودند تا پدر و مادر مقتول، فرشيد را ببخشند.
آنها چند نوبت جلسه صلح و سازش ترتيب دادند تا اينكه سرانجام هفته گذشته اولياي دم اعلام كردند از خون وحيد گذشته و قاتل او را بخشيده‌اند. به اين ترتيب متهم كه قرار بود چند روز ديگر قصاص شود از مرگ نجات پيدا كرد. براساس اين گزارش قرار است به‌زودي فرشيد به لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شود.

کد خبر 279819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha