مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرسدس بنز در اقدامی جالب دست به طراحی یک ماشین ویژه برای مشتریان شرقی‌اش زده است.

مرسدس بنز در اقدامی جالب دست به طراحی یک ماشین ویژه برای مشتریان شرقی‌اش زده است.

این ماشین که کوچک‌ترین شاسی بلند این کمپانی و در حقیقت یک کراس‌اور محسوب می‌شود(وقتی بدنه یک شاسی‌بلند را باپلتفرم یک سواری ترکیب می‌کنید، خودروی به دست آمده را کراس اور می گویند)، دارای یک طراحی ساده و مینیمال شرقی و باب طبع مشتریان این کمپانی در شرق دور است.

هدف اصلی از طراحی این خودروی مفهومی که Mercedes-Benz G Code Concept نام دارد، بازار چین است. شرکت دایملر کرایسلر با سرمایه‌گذاری 140 میلیون دلاری و یک استودیوی طراحی جدید می‌خواهد وارد بازار این کشور شود.

در حال حاضر شرکت‌های بی ام دبلیو و آئودی بازار اصل این کلاس از خودرو را در کشور چین در دست دارند. این کراس‌اور جذاب با طراحی نرم و البته مطابق با زبان طراحی مدرن و جدید مرسدس معرفی شده است.

چراغ‌های LED آن به سبک حرف G طراحی شده‌اند. جلوپنجره بزرگ و مدرن آن دارای نورپردازی منحصربه‌فردی است که در زمان توقف خودرو به رنگ آبی، در زمان استفاده از نیروهای هیبریدی به رنگ بنفش، در زمان استفاده از نیروی الکتریکی به رنگ سبز و در زمان استفاده از نیروی هیبریدی اسپرت به رنگ قرمز روشن در می‌آید.

این ماشین پیشرفته از انرژی خورشید از طریق سلول‌های سولار و همچنین انرژی باد از طریق مهار حرکات شاسی هیدرولیکی نیز استفاده می‌کند. این علاوه بر انرژی ذخیره شده در باتری‌ها و موتور احتراق داخلی هیدروژن‌سوز آن است.

در این ماشین ستون وسط حذف شده تا در کل «جی کد» کمی کوچک‌تر از مدل GLA از آب دربیاید و شبیه ماشین‌های اسپرت کوپه شود.

طراحی این ماشین به گونه‌ای است که فرمان آن می‌تواند در کل عرض داشبورد ماشین حرکت کرده و توسط هر کدام از سرنشینان جلو برای هدایت ماشین استفاده شود.

صفحه نمایش زیبای آن هم با بسیاری از گوشی‌های هوشمند همخوانی داشته و عملکرد آنها را می‌توان از روی این صفحه نمایش دنبال کرد. با توجه به سطح تکنولوژی به کار رفته در این ماشین بعید به نظر می‌رسد راهی خط تولید شود، اما احتمالا در آینده نزدیک کراس اورهای کوچک با این سبک طراحی و تکنولوژی‌های مرسوم‌تر روانه بازار خواهند شد.

منبع:همشهري‌دانستنيها

کد خبر 279751

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha