همشهری آنلاین: با اعلام برترین‌های فوتبال آسیا در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که در مانیل فیلیپین برگزار شد، علی‌اصغر حسن‌زاده عنوان برترین بازیکن فوتسال را از آن خود کرد.

AFC-Annual Award Logo

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که روز يكشنبه (9 آذر) برگزار شد، بهترین‌های سال 2014 قاره کهن در حالی اعلام شدند که در ابتدا مشاهیر فوتبال آسیا از جمله علی دایی و همایون بهزادی معرفی شدند و در ادامه علی‌اصغر حسن‌زاده توانست جایزه بهترین بازیکن فوتسال را به دست آورد.

لازم به ذکر است یاسوهیکو اوکودرا و هوماره سابا از ژاپن و سامی الجابر از عربستان، داتو چینان از مالزی، سان ون از چین، هونگ میونگ بو از کره جنوبی، هری کیول از استرالیا، بایچانگ بوتیا از هند 8 اسطوره دیگری بودند که در ابتدای این مراسم به عنوان مشاهیر فوتبال آسیا معرفی شدند.

دیگر جوایز اهدا شده در این مراسم به شرح زیر است:

* جایزه الماس به جون جی اوگورا، رئیس افتخاری اتحادیه فوتبال ژاپن رسید. جایزه الماس بالاترین نشان برای فعالیت‌های فردی است.

* جایزه توسعه فوتبال به فدراسیون فوتبال قطر به علت ابتکارات مثبت این کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص یافت و این کشور به‌عنوان رؤیایی‌ترین تیم قاره آسیا انتخاب شد.

* فدراسیون فوتبال ژاپن به علت مدیریت حرفه‌ای و راهبردی و نیز نقشی که در توسعه و ارتقای فوتبال در تمامی سطوح داشته است موفق به دریافت جایزه عضو الهام‌بخش آسیا شد و عنوان برترین فدراسیون سال را به خود اختصاص داد. کره‌شمالی در بخش توسعه فوتبال و قرقیزستان هم در بخش بلندپروازی بهترین شدند.

* هند، فیلیپین و تاجیکستان جایزه ریاست کنفدراسیون آسیا را برای توجه به فوتبال سطوح پایه به دست آوردند. این جایزه براساس سیستم امتیازدهی با توجه به معیارهایی مثل ساختار فدراسیون و مدیریت فوتبال پایه اهدا شد.

* از دو شبکه اِن اچ کی و آساهی ژاپن تقدیر شد و جایزه الگوی همکاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کردند.

* تیم ملی فوتبال فلسطین به عنوان برترین تیم ملی سال 2014 انتخاب شد. لازم به ذکر است که تیم نوجوانان کره شمالی و تیم جوانان قطر رقبای فلسطین بودند.

* در بخش بازی جوانمردانه که ایران و ژاپن نیز نامزد دریافت جایزه بودند، در نهایت فدراسیون فوتبال کره جنوبی انتخاب شد.

* عنوان برترین تیم فوتسال به ژاپن رسید و علی‌اصغر حسن‌‌زاده، بازیکن تیم ملی ایران که نقش مهمی در موفقیت‌های تیم کشورمان در سال جاری را داشت، به عنوان برترین بازیکن فوتسال انتخاب شد.

* تیم فوتبال وسترن سیتی سیدنی استرالیا به عنوان بهترین تیم باشگاهی سال آسیا انتخاب شد. در این بخش تیم‌های القادسیه کویت و نماینده ترکمنستان با وسترن سیتی رقابت می‌کردند.

* در بخش انتخاب بهترین داور سال، روشن ایرماتوف، داور سرشناس ازبک که در جام جهانی 2014 برزیل قضاوت‌های خوبی داشت، به عنوان برترین معرفی شد. لازم به ذکر است که علیرضا فغانی از ایران نیز کاندیدای دریافت این جایزه بود. ریتا گانی هم از مالزی در بخش زنان بهترین شد.

* ناصر الشمرانی از عربستان توانست عنوان بهترین بازیکن آسیا را کسب کند. اسماعیل احمد از امارات و خلفان ابراهیم قطری رقبای الشمرانی بودند.

* آساموآ ژیان، بازیکن تیم ملی غنا و العین امارات به عنوان بهترین بازیکن خارجی فوتبال آسیا در سال 2014 انتخاب شد.

* کاترینالی گوری از استرالیا و زننده سه گل در مسابقات قهرمانی آسیا نیز عنوان بهترین بازیکن زن آسیا را از آن خود کرد.

* آساکو تاکموتو، سرمربی تیم زنان زیر 17 سال ژاپن که با این تیم قهرمان جام جهانی شد نیز عنوان بهترین مربی سال 2014 در بخش زنان را به دست آورد.

* تونی پوپویچ استرالیایی، سرمربی وسترن سیدنی، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا عنوان مربی سال را کسب کرد.

* تیم فوتبال زنان ژاپن برترین تیم زنان و ناهومی کاواسومی از این کشور بهترین بازیکن جوان شد.

* بازیکن بین‌المللی سال، میل جدیناک از استرالیا شد.

 

کد خبر 279736

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha