همایش روز جهانی معلولان با اعلام خبر دستور شهردار تهران برای تشکیل کمیسیون راهبردی معلولان در شورای‌عالی فرهنگی شهر و هدیه ویژه مدیریت شهری برای معلولان پایتخت برگزار شد.

تشکیل کمیسیون راهبردی معلولان در شورای‌ فرهنگی شهر


حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با حضور در اين همايش كه در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار شد، طي سخناني اظهاركرد: با تشكيل كميسيون راهبردي، معلولان در شهر براي خود حق تصميم‌گيري پيدا مي‌كنند و تلاش مي‌شود جريان مناسب‌سازي‌ و ساير موارد مرتبط با اين شهروندان بيش از گذشته مورد توجه باشد. وي خبر از عضويت معلولان زير 30سال در خانه شهرياران جوان داد و گفت: افراد توان ياب با عضويت در مجموعه شهرياران معلول شهر تهران به‌عنوان بازو و كمك شهردار براي اداره شهر تهران و تصميم‌گيري‌هاي مناسب در اين حوزه به مديريت شهري كمك مي‌كنند. حجت‌الاسلام امرودي همچنين از هديه خاص شهردار تهران براي معلولان شهر خبر داد و گفت: نخستين جشن عروسي بعد از‌ماه صفر با حضور 20زوج جوان معلول كه تصميم به ازدواج گرفته‌اند، در برج ميلاد تهران به ميزباني شهردار تهران برگزار مي‌شود و با حضور قاليباف در اين جشن، شاهد تغييرات در شهر تهران خواهيم بود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: معلولان شهروندان عادي اين شهر هستند و بايد بدانند كه شهر خوب ساختني است و يافتني نيست؛ ازاين‌رو همه بايد دست به‌دست هم دهيم تا با وجود برخي محدوديت‌ها با كمك خود اين افراد مشكلات رفع شود. معتقديم شايد خداوند برخي محدوديت‌ها را براي اين افراد ايجاد كرده است اما بسياري از معلولان قوي‌تر، قدرتمندتر و مؤثرتر از ساير افراد جامعه هستند. وي با اشاره به استخدام چند تن از كوتاه‌قامتان بلند همت در شعب فروشگاه شهروند گفت: به اذعان تمامي مديران اين افراد از بهترين، توانمندترين، منظم‌ترين و كاري‌ترين نيروهاي اين مجموعه‌اند كه موجب افتخار مجموعه هستند.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران حفظ شادي و نشاط در خانواده‌هاي داراي افراد توان ياب را از ديگر موضوعات مهم در حوزه معلولان دانست و گفت: تلاش شهرداري تهران آن است كه بهترين امكانات و خدمات در اختيار جامعه معلول شهر تهران باشد. در اين راستا در حوزه ورزش بزرگ‌ترين ورزشگاه خاورميانه به نام قمر بني هاشم ساخته شد تا افراد توان ياب بدون حضور همراه بتوانند از محيط ورزشي-درماني اين ورزشگاه استفاده كنند.

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنانش به افتتاح بهشت امام رضا(ع) براي كودكان بي‌سرپرست داراي معلوليت در محله شهرزيبا اشاره و بيان كرد: سازمان‌هاي مردم نهاد (NGO) افتخار ما هستند چرا‌كه كار بزرگي را به سرانجام رسانده‌اند و دست يتيماني را گرفته‌اند كه داراي مشكلات خاص هستند. حجت‌الاسلام امرودي در خاتمه سخنانش خطاب به افراد توان‌ياب حاضر در همايش بزرگ معلولان در سالن شهيد آويني گفت: همه شما خوب و توانمند هستيد و مي‌توانيد ازدواج كنيد و كارهاي بزرگ انجام دهيد و اميدواريم ما نيز بتوانيم راه رسيدن به اهداف را براي شما هموار كنيم. خبرهاي خوش معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران سبب شد تا در هر بخش از سخنانش، جمعيت توان‌ياب حاضر در همايش به وجد آمده و با تشويق‌هاي طولاني مدت نسبت به اقدامات شهرداري ابراز احساسات كنند.

در بخش ديگري از اين مراسم، بيانيه 16سازمان مردم نهاد فعال در حوزه معلولان شهر تهران با تأكيد برموضوعاتي همچون تسريع در اجراي جامع قانون حمايت از حقوق معلولان، تسريع در اجراي فراگير مناسب‌سازي‌ شهري و ارتقاي فرهنگ شهروندي در كلانشهر تهران از سوي يك توان‌ياب جسمي حركتي قرائت شد. در پايان همايش بزرگ روز جهاني معلولان نيز از شهرداران مناطق 10، 13 و 16 به‌دليل اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازي تجليل شد.

لزوم توجه ويژه به اشتغال معلولان

استاندار تهران در همايش بزرگ روز جهاني معلولان بر لزوم توجه ويژه به اشتغال معلولان تأكيد و اعلام كرد كه با كمك وزارتخانه‌هاي مربوطه مشكل اشتغال معلولان را حل مي‌كنيم. سيدحسين هاشمي گفت: در اين زمينه تعاملات خوبي بين شهرداري، وزارت رفاه و صنعت براي اشتغال معلولان صورت گرفته است. به گفته وي بايد شرايط مناسبي براي معلولان فراهم شود. وي با اشاره به فعاليت سمن‌ها خاطرنشان كرد: استانداري تهران آمادگي هر نوع همكاري و تعامل را براي فعال‌تر شدن سمن‌ها در حوزه معلولان دارد. وي با اشاره به همكاري استانداري با شورا و شهرداري گفت: در اين زمينه اقداماتي در آينده نزديك انجام خواهد شد.

کد خبر 279722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha