همشهری آنلاین: مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزییات آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۴ اعلام کرد که ثبت‌نام داوطلبان از روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ايرنا، حسین توکلی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری (PHD) نیمه‌متمرکز سال 94 برای پذیرش دانشجو در هفت گروه آموزشی و در 252 کد رشته امتحانی شامل 54 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 456 کد رشته در گروه علوم پایه، 65 کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 49 کد رشته در گروه کشاورزی، 6 کد رشته در گروه هنر، 22 کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و 11 کد رشته در گروه زبان برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 1394 از روز یکشنبه هفته آینده (16 آذر ماه 93) از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز یکشنبه 23 آذر ماه پایان می‌پذیرد.

به گفته توکلی، هر داوطلب بر اساس میزان علاقه‌مندی خود فقط می‌تواند در یک کد رشته متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی ارشد در آزمون مربوط شرکت کند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان نهایی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 93 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال 94 را نخواهند داشت.

داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام که از روز شنبه 15 آذر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و در صورت واجد شرایط بودن، برای ثبت‌نام شخصاً به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری سال 94 به طور انحصاری در یک نوبت (یک جلسه) در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد و داوطلبان باید به سوالات تمامی دروس زبان خارجی، استعداد تحصیلی و مجموعه دروس تخصصی در یک جلسه (یک نیم روز) پاسخ دهند.

توکلی گفت: سطح سوالات اختصاصی هر یک از کد رشته‌های امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

ضرایب دروس در هر یک از کد رشته‌های امتحانی زبان خارجی با ضریب یک، استعداد تحصیلی ضریب یک و مجموعه دروس تخصصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار خواهد بود.

آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه‌متمرکز سال 1394 به صورت تستی چهار گزینه‌ای بوده و تمامی دروس دارای نمره منفی هستند.

کارت شرکت در این آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز سه‌شنبه 12 اسفند لغایت روز پنج‌شنبه 14 اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد. آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 94 بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در روز جمعه 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 279650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha