مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از احیای دروازه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم چند دروازه باقی مانده در تهران را احیا کنیم.

به گزارش مهر، مجتبی شاکری با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای احیای دروازه‌های قدیم شهر تهران هستیم، گفت: صحبت‌هایی برای جانمایی این دروازه‌ها در مکان‌های قدیمی خود در اندازه‌های واقعی و یا در اندازه یک دوم شده است. در تلاش هستیم شناسنامه‌های این دروازه‌ها حفظ شود و مدل‌های طراحی شده در همان مکان‌ قدیمی نصب شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران افزود: در بسیاری از مکان‌های دروازه‌ها، ساخت و سازهای جدیدی انجام شده و به طور کامل آثار دروازه‌ها از بین رفته است اما بر اساس نقشه‌های قدیمی، قصد داریم مکان واقعی آنها را پیدا کنیم.

شاکری با بیان اینکه این پروژه با همکاری کمیسیون شهرسازی انجام خواهد شد، گفت: جانمایی و حفظ ویژگی‌های فرهنگی بر عهده کمیسیون اجتماعی و در هنگام احیای آن، کمیسیون شهرسازی نیز به این مساله ورود پیدا می‌کند.

  • اختلاف‌نظر در خصوص معابر فاقد نام

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارنظر مسئولان شهرداری در خصوص 5900 معبر فاقد نام در پایتخت، گفت: ما بر سر تعریف معبر، اختلاف نظراتی با شهرداری داریم. آنها معتقدند هر گونه محل عبور و مروری، معبر است؛ در حالی که ما بر اساس استانداردها معبر را چیز دیگری تعریف می‌کنیم که بر اساس آمار ما این رقم به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 279537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha