همشهری آنلاین: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به شایعات مربوط به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی از فروشگاه‌های کشور، پاسخ داد.

تذکر وزارت بهداشت درباره سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت

به گزارش ايسنا، دکتر هدایت حسینی اظهار داشت: درباره شایعاتی که در خصوص واردات سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت مطرح می‌شود، با قاطعیت می‌توان گفت نه تنها در مورد فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی تاکید کرد: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و از آنجا که ایمنی و سلامت آنها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان توصیه می‌کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده‌هایی خودداری کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورده‌های غیرمجاز به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده‌اند، در نتیجه نمی‌توان سلامت آنها را تایید کرد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی هم مواجه شدند با شماره 1490 تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود یا اینکه نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

کد خبر 279426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha