شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند مجسمه‌ساز مجموعه‌ای شامل پرنده‌های مهاجر فلزی را در فضای باز فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش می‌گذارد.

پرندگان فلزی

به گزارش ايسنا؛ بابک صبحی درباره‌ی برپایی نخستین نمایشگاه آثارش در ایران، اظهار کرد: در نمایشگاه «پرندگان کوچ» 18 مجسمه با موضوع پرندگان مهاجر به‌نمایش گذاشته می‌شود. این پرندگان از جنس توری‌های فلزی هستند که شاخه‌های طبیعی هم در ساخت آن‌ها به کار رفته است.

او ادامه داد: این پرندگان نام مشخصی ندارند و هر پرنده‌ای که خانه مشخصی ندارد، می‌تواند جزو این‌ها باشد. در واقع شاید بتوان گفت که این پرنده‌ها به انسان هم تعمیم پیدا می‌کنند و می‌توانند استعاره‌ای از او باشند.

این مجسمه‌ساز درباره‌ی نصب آثارش نیز گفت: این پرنده‌ها در فضای باز و روی درختچه‌هایی در محوطه‌ی بوستان به‌نمایش گذاشته می‌شوند. کار مونتاژ آن‌ها انجام شده و آماده‌ی نمایش در افتتاحیه هستند. ارتفاع این مجسمه‌ها از زمین یک‌ونیم تا دو متر است و خود پرنده‌ها هم در سایز حدود یک متر ساخته شده‌اند.

بابک صبحی متولد سال 1364 است. او مجسمه‌سازی است که سال‎های‎ متمادی آثاری هنری را برای نصب در میادین و پارک‎های‎ شهرهای مختلف کشور ترکیه ساخته و برای اولین‌بار نمایشگاهی از آثار جدیدش را در ایران به‌نمایش می‌گذارد. از آثار این هنرمند تا کنون چند نمایشگاه گروهی و انفرادی برگزار شده است.

نمایشگاه «پرندگان کوچ» از 7 تا 22 آذرماه ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 279383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha