سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: شبکه هوشمند سراسری زیرساخت مخابرات کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع مخابراتی امام خمینی (ره) تهران به بهره برداری رسید.

با آغاز کار این شبکه امکان ارایه 8 گونه خدمات ارزش افزوده شامل، کارت اعتباری، مکالمه رایگان، مکالمه انبوه، شبکه خصوصی مجازی، مشاوره تلفنی، شماره اختصاصی، شماره فراگیر و نظر سنجی به متقاضیان فراهم می‌شود.

این شبکه شامل تجهیزات سخت افزاری و نرم‌افزاری است که با افزوده شدن آن به شبکه‌های مخابراتی، می‌توان به‌راحتی و از طریق یک خط تلفن از خدمات ارزش‌افزوده استفاده کرد.

نحوه‌ ارائه خدمات شبکه هوشمندسراسری از طریق دفاتر خدمات مشترکان خواهد بود و در آن واحد می‌تواند به سه میلیون کاربر، خدمت کارت اعتباری، به ۳۰۰ کاربر خدمت مکالمه انبوه و به  ۲۰۰کاربر خدمت شماره فراگیر ارائه دهد.

در این مراسم محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بانک‌های کشور خواست تا خدمات اینترنتی کامل به مشترکان خود ارائه دهند.

سلیمانی در مورد دلایل تاخیر در کار واگذاری سهام شرکت مخابرات وخصوصی‌سازی آن گفت: پیش بینی شده بود تا تیرماه سال جاری شرکت مخابرات وارد بورس شود ولی ما آماده بودیم و علت تاخیر را بایداز سازمان خصوصی‌سازی پرسید؛ که چرا در موعد مقرر عملی نشد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درعین حال خبرداد: قرار است در جلسه‌ای  در سازمان خصوصی‌سازی، مسئله خصوصی سازی شرکت مخابرات و ورود سهام آن به بورس نهایی شود.

وی تاکید کرد باید اساسنامه جدید شرکت مخابرات تصویب می‌شد که به‌رغم اینکه هماهنگ کردن شش وزارتخانه واقعا کار سختی است، صورت گرفت. مشکل دیگر وضع مالکیتی و پرسنلی بود که اکنون انجام شده و قاعدتا از نظر ما دیگر کاری ندارد و باید منتظر ساز و کار سازمان خصوصی سازی برای ورود به بورس باشیم.

کد خبر 27908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز