روزنامه همشهری در شماره روز شنبه‌ خود در گزارشی با عنوان تقدیم پیش‌نویس گزارش برنامه ششم توسعه از سوی سازمان میراث فرهنگی به دولت و مجلس خبر داد.

برنامه ششم توسعه میراث فرهنگی

 اگرچه تنظيم اين پيش‌نويس و نهايي‌شدن آن در سكوت كامل خبري انجام شد و هيچ جزئياتي از آنچه برنامه 5+1 سازمان ميراث‌فرهنگي خوانده شده است در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفت اما ظاهرا بخش خصوصي نيز در اين پيش‌نويس چندان مورد توجه قرار نگرفته است. براساس آنچه اسدالله درويش اميري، معاون حقوقي و پارلماني سازمان ميراث فرهنگي ديروز و در نشست هماهنگي دست‌اندركاران صنعت هتلداري اعلام كرد، نظرات بخش خصوصي و هتل‌ها در برنامه ششم سازمان ميراث فرهنگي را مي‌توان به‌عنوان الحاقيه به برنامه ششم توسعه سازمان ميراث‌فرهنگي افزود. به گفته او، اگر لايحه از دولت عبور كند و در صحن علني مطرح شود، تغيير در آن دشوار است.

معاون پارلماني سازمان ميراث فرهنگي همچنين از بخش خصوصي خواسته است تا اگر در برنامه ششم و قانون بودجه 94 نظر مؤثري وجود دارد كه نياز به گنجاندن آن است هر چه سريع‌تر منعكس كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز كه در گردهمايي هتلدارها حضور داشت به آنها گفته است كه 2تا 3‌ماه فرصت دارند تا با تجربيات و اطلاعاتي كه دارند پيشنهادهاي خود را ارائه كنند.

مسعود سلطاني‌فر در حالي خطاب به هتلدارها گفته است كه هرچه ارتباط بخش خصوصي با سازمان ميراث فرهنگي بيشتر باشد صحت كار در تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي‌ها بيشتر مي‌شود كه اين بخش هيچ اطلاعي از پيش‌نويس گزارش برنامه ششم توسعه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور نداشته و اين پيش‌نويس اكنون در اختيار دولت و برخي نمايندگان مجلس قرار داده شده است.

پيش‌نويس گزارش حوزه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پس از آن تدوين شده است كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي از تدوين اين برنامه به‌منظور ارائه به مجلس شوراي اسلامي و رايزني با نمايندگان مجلس براي تصويب آن خبر داد؛ برنامه‌اي كه البته هنوز جزئيات آن در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفته و حتي براساس آنچه معاون پارلماني سازمان ميراث‌فرهنگي در نشست هماهنگي دست‌اندركاران هتلداري كشور از هتلداران خواسته تا پيشنهاد‌هايشان را ارائه كنند، آنها نيز خبري از تدوين اين پيش‌نويس نداشته و از جزئيات آن اطلاع ندارند.

کد خبر 278918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha