سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 19 مرداد در سالن اجلاس افتتاح می‌شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه  در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات از 20 مرداد با حضور قاریان ممتاز 53 کشور آغاز می‌شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال‌های 84 و 85 این دوره از مسابقات در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد این دوره از مسابقات امسال در بعثت رسول اکرم(ص) برگزار شود.

به گفته مصلحی به دلیل اینکه در سال‌های گذشته این دوره از مسابقات در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، قاریان ممتاز برخی از کشورهای اسلامی در این ایام در کشور خود برنامه داشتند و نمی‌توانستند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی عنوان این دوره از مسابقات را وحدت و انسجام امت‌های اسلامی اعلام کرد و گفت: آیاتی که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده مربوط به وحدت و انسجام اسلامی است.

وی افزود: امسال در این دوره از مسابقات قرار است مقالاتی هم در زمینه مفاهیم قرآنی ارائه شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال 84، 43 کشور، سال85، 35 کشور و امسال 53 کشور در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: استقبال امسال از این دوره از مسابقات بسیار خوب بوده است.

مصلحی در خصوص هیات داوران این دوره از مسابقات گفت: 18 نفر داور برای این دوره از مسابقات انتخابات شده‌اند که برخی داخلی و عده‌ای خارجی هستند و همچنین یک هیئت 5 نفره نیز بر کارایی داوران نظارت می‌کنند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص جوایز این دوره از مسابقات گفت: نفر اول در رشته حفظ و قرائت 7 میلیون و 500 هزار تومان، نفر دوم 6میلیون، نفر سوم 4 میلیون و  500هزار، نفر چهارم 3 میلیون و نفر پنجم یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کنند. همچنین به 5 مقاله برتر هرکدام یک میلیون تومان پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همچنین در این دوره از مسابقات 2میهمان ویژه از مصر حضور خواهند داشت و کلیه هزینه‌های قاریان بر عهده جمهوری اسلامی ایران است.

مصلحی افزود: امسال همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) اولین قرآن رسم‌الخط فارسی لحاظ شد و به زودی چاپ آن در سطح کشور با تیراژ بالا آغاز می‌شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود دانشکده قرآنی در کشور گفت: قصد داریم با رایزنی‌های صورت گرفته این دانشکده‌ها را به دانشگاه تبدیل کنیم و همچنین در همه استان‌های کشور نیز دانشکده قرآنی احداث کنیم.

مصلحی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در مرکزیت تهران به دنبال ساخت سالن بین‌المللی چند منظوره است.

کد خبر 27888

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز