گروه اجتماعی: شهریه مهدکودک‌ها در دو سال گذشته ثابت مانده‌است.

محمد حسین جوادی، مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی، با اعلام این خبر گفت: ثابت ماندن شهریه این مراکز علیرغم افزایش قیمتها در بخش‌ها و اجناس مختلف باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است به طوری‌که در 6 ماهه دوم سال گذشته 150 مهد کودک تعطیل شده‌اند.

جوادی در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص عدم افزایش شهریه مهدهای کودک، افزود: از سال 83 تعیین شهریه مهدهای کودک به عهده سازمان حمایت از مصرف کننده قرار داده شد. البته این امر فقط شامل بهزیستی بوده و آموزش و پرورش مستثنی است. بنابراین جای سؤال وجود دارد که این قانون چرا در مورد آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود. وی ادامه داد: در این مدت نیز شهریه این مهدها تغییری نکرده و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای آنان شده است.

مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: هنگامی که شهریه مهدها به درستی محاسبه نشود و تعرفه آن نیز مد نظر قرار نگیرد عملا کیفیت کار و ارائه خدمات مهدهای کودک پایین می‌آید و نظارت بهزیستی بر این مراکز نیز دچار آسیب می‌شود.جوادی گفت: 90 درصد مهدهای کودک اجاره‌ای هستند و با توجه به افزایش نرخ مسکن و اجاره بها منصفانه نیست که این مهدها متضرر شوند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از سال گذشته تلاش و پیگیری‌هایی در این زمینه داشته به طوری‌که در نهایت قرار شد برای تعیین نرخ شهریه مهدها، سازمان حمایت از مصرف کننده و بهزیستی اقدام کارشناسی انجام دهند و گزارشی نیز از استانهای مختلف تهیه شد و مسئولان این سازمان متقاعد شدند که به تناسب خدمات در مهدها شهریه را تعیین کنند.

مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تصریح کرد: قرار بود اسفند سال گذشته جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص تعیین شهریه مهدها برگزار شود که این امر اتفاق نیفتاد و دیروز نیز که زمان دیگری تعیین شده بود این جلسه برگزار نشد.

کد خبر 27873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز