مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: این اتوبوس فضله‌سوز با سوخت گاز بیومتان، هر ماه حدود ۱۰ هزار مسافر را جابجا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سوخت این اتوبوس که با 40 صندلی در سرویس حمل مسافر بین شهرهای بریستول و باث در غرب انگلیس به کار گرفته شده است، منحصرا از گاز بیومتان تامین می‌شود که با پردازش پسمانده غذایی و فضولات انسان به دست می‌آید.

از این اتوبوس با عنوان یک وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست یاد شده است که می‌تواند مسافتی تا 300 کیلومتر را با یک باک پر از گاز بیومتان بپیماید. این مقدار گاز حاصل فضولات تولیدی پنج نفر در طول یک سال است.

شرکت اتوبوسرانی شهر تفریحی باث این اتوبوس را برای حمل مسافر بین مرکز شهر و فرودگاه شهر بریستول به کار گرفته است.

گاز بیومتان مورد نیاز در تاسیسات پردازش فاضلاب شهر بریستول تهیه می‌شد که به شرکت آب و فاضلاب جنکو تعلق دارد که برای این وسیله نقلیه نام "بیوبوس" را انتخاب کرده است.

محمد صدیق، مدیر شرکت جنکو گفته است که خودروهای گازسوز نقشی مهم در بهبود کیفیت هوا در شهرهای انگلیس ایفا می‌کنند اما بیوبوس این امتیاز را دارد که نیروی محرکه آن را خود مردم ساکن محل تامین می‌کنند و شاید بعضی از مسافران به تولید سوخت آن کمک کرده باشند.

سرویس بیوبوس هر ماه حدود 10 هزار مسافر را جابجا خواهد کرد.

شرکت پردازش فضولات بریستول هر سال حدود ٧٥ میلیون متر فضولات و ٥٥ هزار تن پسماند غذایی را پردازش می‌کند و در حال حاضر، هر سال ١٧ میلیون متر مکعب گاز بیومتان تولید می‌کند که برای تامین سوخت مورد نیاز ٨٥٠٠ خانه کافی است.

کد خبر 278705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha