همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پروش ضمن اعلام اینکه در زمینه توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی در قالب کتب درسی و مجلات و همچنین نهادینه‌سازی توجه به میراث فرهنگی اقداماتی را انجام خواهیم داد، از تعریف رشته‌های جدید در هنرستان‌ها برای حفظ صنایع دستی خبر داد.

 

به گزارش ايسنا، علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌هاست.

وی همچنین ضمن اعلام این خبر که تعریف رشته‌های جدید برای حفظ صنایع دستی در هنرستان‌ها در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در عین حال به موجب این تفاهم‌نامه معلمان و فرهنگیان اعم از شاغلان و بازنشستگان و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از امکانات گردشگری چون بازدید از موزه‌ها بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکانات خوبی در اختیار سازمان میراث فرهنگی برای اسکان همکاران ما در تعطیلات و سفرها وجود دارد،اظهار کرد: متقابلا زمینه اسکان گردشگران داخلی را در خانه‌های معلم و همچنین مدارس در تعطیلات نوروزی و تابستان فراهم می‌کند.

فانی تاکید کرد: در مجموع این تفاهم‌نامه، هم‌افزایی و عمق فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای ماموریت‌های سازمان میراث فرهنگی، توسعه خواهد داد.

 

کد خبر 278689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha