سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دور فرانسه پس از سه هفته جنجال، با پیروزی کنتادور اسپانیایی به پایان رسید.

آلبرتو کونتادور ، جوان ۲۴ساله اسپانیایی، پس از طی ۳۵۶۹ کیلومتر، تنها با ۲۳ ثانیه سبقت از کادل اِوانس ِ(Cadel Evans) استرالیایی و ۳۱ ثانیه از لِوی لایفایمر (Levi Leipheimer) آمریکایی، برنده‌ تور دور فرانسه ۲۰۰۷ شد.

به گزارش دویچه‌وله آلمان، کنتادور پس از اخراج راسموسن توسط تیمش در روز پنج‌شنبه 4 مرداد توانست پیراهن زرد را برتن کند. اما این‌که ‌او تا چه‌مدت می‌تواند دارنده‌ این پیراهن بماند، معلوم نیست.

سال گذشته، فلوید لندیسِ آمریکایی تنها ۳روز توانست لذت برتن کردن پیراهن زرد را تجربه‌کند و نتیجه مثبت آزمایش دوپینگ وی، عنوان قهرمانی از او را سلب کرد.

مراسم بارانی اختتامیه

یکشنبه 7 مرداد، مراسم اهدا جوایز در کنار طاق نصرت در خیابان شانزه‌لیزه پاریس مانند هرسال نبود.

شهردار پاریس به نمایندگی از رییس‌جمهور سارکوزی، در زیر آسمان بارانی پاریس در مراسم حضور یافت. نود و چهارمین دور مسابقات تور دور فرانسه با سه مورد دوپینگ، اخراج راسموسن توسط تیمش و از دست دادن پیراهن زرد ، و نیز محرومیت دو تیم از مسابقات، از پر حادثه‌ترین این مسابقات در نوع خود بود.

نفر اول ، کونتادور ( وسط ) ، نفر دوم ، اوانس ( چپ ) و نفر سوم ، لایفایمر ( راست )

تور ۲۰۰۸ و نوآوری‌هایی برای مبارزه با دوپینگ

برگزارکنندگان تور دور فرانسه، وعده تغییراتی جدی در تور را داده‌اند. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند، سال بعد در آغاز تور در برست، قوانین و سیستم جدیدی جایگزین روش ناکارآمد آنتی دوپینگUCI کنند.

روش کنترل دوپینگ تاکنون توسط اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواریِ UCI اجرا می‌شد. در این سیستم رکاب‌زنان ۷ ساعت پیش از شروع مسابقات آزمایش می‌شدند و نتیجه یک‌ربع پیش از شروع اعلام می‌شد. این روش نارسایی‌های زیادی داشت.

رئیس تور دور فرانسه‌، پاتریک کلرک می‌گوید: «اگر بخواهیم طولانی مدت نگاه کنیم، می‌بینیم که تور دور فرانسه جدا در خطر است. ما باید این تور را دوباره قابل اعتماد کنیم.»

کد خبر 27862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز