پلیس در تعقیب مرد شیادی است که با معرفی خود به‌عنوان مأمور خرید یکی از سازمان‌های دولتی نقشه کلاهبرداری پیچیده‌ای را طراحی و اجرا کرد.

متهم

اين پرونده با شكايت نماينده حقوقي يكي از بانك‌ها گشوده شد. وي كه به كلانتري 109بهارستان رفته بود گفت مردي ناشناس با استفاده از كارت ملي شخصي ديگر ده‌ها ميليون تومان از حساب او پول برداشت كرده است. اين اظهارات كافي بود تا پرونده‌اي در اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ تشكيل شود.

در اين مرحله جزئيات بيشتري از اين ماجرا برملا شد. نماينده حقوقي بانك به مأموران گفت: مدتي قبل متهم با استفاده از كارت ملي مسروقه يكي از مشتريان بانك به شعبه ديگري رفت و با اعلام اينكه كارت عابربانكش گم شده كارت عابربانك جديدي دريافت كرد. او در ادامه بدون اينكه صاحب اصلي كارت چيزي بداند با استفاده از اين كارت در 2نوبت از 2طلافروشي مقدار زيادي جواهرات خريد و از حساب صاحب حساب بيش از 150ميليون تومان برداشت كرد.

اينها همه جزئيات اين پرونده نبود چرا كه وقتي شاكي نيز به پليس اگاهي رفت اطلاعات بيشتري در اختيار مأموران گذاشت. او گفت: مدتي قبل مردي كه خودش را مأمور خريد يكي از سازمان‌هاي دولتي معرفي مي‌كرد براي خريد لوازم يدكي خودرو به مغازه‌ام در خيابان اكباتان آمد. او گفت براي خريد به پيش فاكتور نياز دارد.

من هم برايش پيش فاكتور صادر كردم اما فرداي آن روز او دوباره سراغم آمد و گفت كه براي صدور چك از سوي سازمان دولتي لازم است كارت ملي‌ام را به او بدهم، من هم كه به او اعتماد نداشتم كارت ملي‌ام را به شاگردم دادم تا او همراه مشتري‌مان به آن سازمان برود اما ساعتي بعد فهميدم آن مرد شاگردم را فريب داده و در بين راه كارت ملي را از او گرفته و متواري شده است تا اينكه چند روز بعد فهميدم در 2مرحله مبالغ 67 و 75ميليون تومان از حسابم برداشت شده است.

در چنين شرايطي كاراگاهان از تصاوير ضبط شده دوربين‌هاي مداربسته بانك كمك گرفتند و تصويري از مرد كلاهبردار به دست آوردند. در چنين شرايطي بازپرس پرونده مجوز انتشار تصاوير بدون پوشش متهم را صادر كرد و شهرونداني كه اطلاعاتي درخصوص هويت، محل سكونت و يا مكان‌هاي محل تردد متهم دارند مي‌توانند از طريق شماره تماس‌هاي 51055434 و 51055513 با اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ تماس بگيرند و مأموران را در به دام انداختن اين متهم ياري كنند.

کد خبر 278609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha