۵ سارق مسلح که با کمین در جاده‌های استان مرکزی دست به سرقت تریلی‌ها با بارشان می‌زدند دستگیر شدند.

اعضاي اين باند در جريان 3سرقت، 750ميليون تومان اجناس مختلف دزديده بودند.«بار تريلي كج شده و چيزي نمانده كه سقوط كند». شنيدن اين جمله از زبان مرد جواني كه سوار يك خودروي سواري بود، كافي بود تا راننده تريلي براي جلوگيري از سقوط بار كنار جاده توقف كند.

اين مرد زماني كه از تريلي پياده شد تا نگاهي به قسمت بار بيندازد ناگهان خود را در محاصره چند مرد مسلح به چاقو و قمه ديد كه قصد سرقت تريلي و بارش را داشتند. آنجا بود كه فهميد به راحتي فريب دزدان را خورده و در دام آنها افتاده است. راننده تريلي دقايقي بعد از اين سرقت درحالي‌كه مقابل افسر پليس نشسته بود ماجرا را اينطور تعريف كرد: در حال انتقال يك محموله جعبه فرمان هيدروليك خودروي سواري بودم كه در اتوبان ساوه - تهران، راننده يك دستگاه خودروي سواري فرياد زد كه بار تريلي در حال سقوط است اما زماني كه كنار جاده توقف كردم، اين مرد و همدستانش به من حمله كردند و با تهديد دست و پايم را بستند و مرا سوار ماشين خودشان كردند و به راه افتاديم.

آنها لحظاتي بعد مرا در بيابان رها كردند و تريلي و بارش را كه در حدود 450ميليون تومان ارزش داشت، سرقت كردند. با شكايت اين مرد تحقيقات پليس براي يافتن ردي از راهزنان جاده‌اي شروع شد. درحالي‌كه بررسي‌ها ادامه داشت، كارآگاهان در جريان سرقت 2محموله ديگر نيز با اين شگرد قرار گرفتند. دزدان مسلح به چاقو و قمه، پس از متوقف كردن 2كاميون ديگر، كه يكي از آنها حامل لوازم خانگي به ارزش 200ميليون تومان بود و ديگري بار كابل‌هاي برق به ارزش 100ميليون تومان حمل مي‌كرد، راننده‌ها را دست و پا بسته در بيابان رها كرده و كاميون‌ها و بارشان را دزديده‌ بودند.

كارآگاهان با چهره‌نگاري از دزدان و بررسي مشخصات آنها دريافتند كه هر سه سرقت از سوي يك باند صورت گرفته است. اين در حالي بود كه در ادامه تحقيقات مشخص شد كه اعضاي اين باند در خارج از استان اراك حضور دارند و يكي از آنها قصد دارد بخشي از محموله سرقت شده را به يك نمايندگي فروش محصولات خودرويي در تهران به فروش برساند. با اين اطلاعات، تيمي از مأموران با دريافت نيابت قضايي راهي پايتخت شدند و مخفيگاه نخستين عضو باند را در شهرستان بهارستان شناسايي و او را به همراه يكي از همدستانش دستگير كردند. سردار عزيزالله ملكي، رئيس پليس استان مركزي با بيان اين خبر گفت: با تحقيقات انجام شده از 2متهم دستگير شده بقيه اعضاي باند نيز شناسايي و در عمليات جداگانه دستگير شدند.

در اين عمليات همچنين از مخفيگاه‌هاي متهمان 240عدد سيبك و جعبه‌فرمان هيدروليك مربوط به محموله تريلي و مقادير قابل‌ توجهي سلاح سرد كشف و يك دستگاه خودروي سواري كه در سرقت محموله‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود، توقيف شد. وي ادامه داد:‌ اعضاي اين باند كه 5نفرند در بازجويي‌ها به هر سه سرقت به ارزش 750ميليون تومان اعتراف كردند و تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

کد خبر 277925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha