چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فنلاندی نوکیا با رونمایی از جدید‌ترین محصول خود، تبلیتی اندرویدی، بازگشت خود را به بازار الکترونیک‌های مصرفی اعلام کرد.

نوکیا

براساس گزارش BBC، قرار است فروش تبلت N1 از آغاز سال 2015 ميلادي در چين و سپس در ديگر كشورهاي جهان آغاز شود. نوكيا اعلام كرده اين محصول ساخته خودش نيست و مجوز استفاده از برند، نرم‌افزار و طراحي خود را به شركتي واسط داده تا اين تبلت را توليد كنند.

نوکیا N۱

شركت دريافت كننده اين مجوز، شركت تايواني Foxconn است. به گفته سباستين نيستروم مدير بخش محصولات نوكيا كه تبلت جديد را در كنفرانس تكنولوژي اسلاش در هلسينكي معرفي كرد، اين تبلت محصولي عالي براي طرفداران نوكيا و هرفردي است كه تاكنون نتوانسته تبلت اندرويدي مورد نظرش را بيابد.

نوكيا پيش از اين محصولات مختص به خود، از قبيل نوكيا لوميا 2520 را تحت سيستم‌عامل ويندوز عرضه كرده‌بود و در اوايل سال جاري نيز اولين اسمارت‌فون لومياي خود را بدون نام نوكيا روانه بازار كرد.

نوکیا N۱

تبلت N1 تبلتي 7.9 اينچي با قلبي آلومينيومي است كه طراحي آن شباهت زيادي به آي‌پد اپل ميني دارد. با اين‌همه برخلاف آي‌پد،‌ سيستم عامل N1  اندرويد پنج است و از پردازشگر اتم اينتل برخوردار است و داراي درگاه ماكرو USB است. قيمت اين تبلت جديد 249 دلار تعيين شده‌است.

نوکیا N۱

سيستم‌عامل اين تبلت با پوسته‌اي منحصر به نوكيا، واسط كاربري Z Launcher ، تزئين شده‌است. اين نرم‌افزار به كاربران امكان مي‌دهد باانگشت خود حرفي را روي صفحه تبلت بنويسند تا بتوانند محتوايي كه با اين حرف آغاز مي‌شود را جستجو كنند و يا اپليكيشن‌هايي كه روي صفحه اصلي نمايش داده مي‌شوند را متناسب با موقعيت تبلت و يا زمان تغيير دهند.

نوكيا در ماه اكتبر با انتشار گزارش سه ماه سوم مالي خود نشان داد به لطف تمركزش بر تجهيزات شبكه، نقشه‌برداري و نرم‌افزار توانسته دوباره روي پاهاي خود بايستد و به سودي 747 ميليون يورويي دست يابد.

کد خبر 278425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha