همشهری آنلاین: در طراحی ورزشگاه‌ها برای رقابت‌های بزرگ جهانی، همراه با جذب میلیون‌ها توریست و تمرکز تبلیغات و افکار جهانی بر این مسابقات، سعی بر این است که تصویری مناسب از پیشرفت‌ها و وضعیت کنونی کشور میزبان همراه با فرهنگ و پیشینه تاریخی آن کشور ارائه شود.

استادیوم

در طراحی ورزشگاه‌ها برای رقابت‌های بزرگ جهانی، همراه با جذب میلیون‌ها توریست و تمرکز تبلیغات و افکار جهانی بر این مسابقات، سعی بر این است که تصویری مناسب از پیشرفت‌ها و وضعیت کنونی کشور میزبان همراه با فرهنگ و پیشینه تاریخی آن کشور ارائه شود.

نگاهی به منبع الهام طراحی و چگونگی پیشبرد ایده در پروژه‌های جام جهانی قطر خالی از لطف نیست.با انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲، کار طراحی و ساخت استادیوم‌های مورد نیاز برای برگزاری این مسابقات آغاز شده است.

در این میان انتخاب ایده کلی طرح، برای ساخت ورزشگاه‌های بزرگ جهانی، چالشی مهم برای معماران در طراحی و پیشبرد پروژه است. بین دو طرح ارایه شده برای این مسابقات، از سوی گروه معماران قطری و گروه معماری« زا‌ها حدید» دو برخورد و نگرش متفاوت در انتخاب و پرورش ایده طراحی می‌بینیم.

استادیوم البیت 1 در شهر الخور، توسط گروه معماران گمنامی از قطر طراحی شده و گروه دارالهندسه2 به عنوان مشاور با آن‌ها همکاری کرده است.

به عنوان یکی از استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات نیمه نهایی، این استادیوم داری ۶۴ هزار صندلی است که پس از برگزاری مسابقات، ظرفیت آن به نصف کاهش پیدا می‌کند. همچنین این پیش‌بینی انجام شده است که صندلی‌های برداشته شده، به سایر کشور‌ها به عنوان «میراثی برای توسعه بین المللی فوتبال» از سوی مسابقات جام‌جهانی قطر اهدا شود.

این استادیوم همچنین شامل ریز فضاهایی از قبیل خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها، مسیرهای تعریف شده برای اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌شود. در طراحی این استادیوم استفاده از انرژی‌های پاک مطابق با استانداردهای LEED برای طراحی پایدار مورد توجه قرار گرفته است.

منبع:همشهري معماري

کد خبر 278278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha