همشهری آنلاین: وکیل علی دایی با بیان اینکه شاهدانی در دادگاه در خصوص اظهارات وزیر ورزش مبنی بر کنار گذاشتن او شهادت داده‌اند گفت دایی برای زندانی شدن مایلی‌کهن اقدامی نکرد.

دایی

وکیل علی دایی در گفت‌وگو با ايلنا، با بیان اینکه هنوز در جریان انصراف وزیر ورزش از شکایت خود از دایی قرار نگرفته، گفت: با وجود این انصراف باز هم این حق طبیعی علی دایی است تا نسبت به ادعای وزیر ورزش اعاده حیثیت کند.

عسگری پیش‌بین ضمن بیان این مطلب افزود: شکایت وزیر ورزش از علی دایی از ابتدا اشتباه بود چراکه دایی استنباط خودش در مورد برکناری‌‌اش از تیم پرسپولیس را مطرح کرده و این مسئله نمی‌توانست مصداق نشر اکاذیب باشد، ضمن اینکه افرادی بودند که آمدند و شهادت دادند وزیر ورزش این ادعا که دایی را از پرسپولیس کنار بگذارید را تایید کردند.

وکیل دایی افزود: مسئولان وزارت‌ورزش فکر می‌کردند رحیمی و دایی مدرک محکمه‌پسندی ندارند و به راحتی به نتیجه می‌رسند و این دو را محکوم می‌کنند. شهودی را به دادگاه بردیم و آنها علیه وزارتخانه و اینکه به صراحت به رحیمی گفته شده باید دایی را برکنار کنید تا به شما کمک مالی شود؛ شهادت دادند و به قرآن قسم خوردند.

وی در مورد شهود علی دایی درباره ادعای برکناری‌اش از سوی وزیر ورزش گفت: رحیم زارع نماینده مردم آباده و کاظم پور عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از جمله شهودی بودند که در دادسرا حاضر شدند و به نفع دایی شهادت دادند، ضمن اینکه خود علیرضا رحیمی مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه شهادت دادند.

پیش بین با بیان اینکه دایی تاکنون پیرامون شکایت وزیر 2 بار در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شده و از هر نظر برای دفاع از خودش آماده بود، اظهار داشت: با توجه به عقب‌نشینی وزیر ورزش از شکایت‌خود که به دلیل شهود و مدارک مستند ما صورت گرفت، حالا این حق طبیعی دایی است که بخواهد پیرامون این شکایت اعاده‌حیثیت کند. البته دایی به دنبال ایجاد تنش در جامعه ورزش نیست و بدنبال آرامش است، ولی از حق و حقوق قانونی خود هم عقب نخواهد نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پرونده شکایت از محمد مایلی‌کهن گفت: جمعه‌شب (23 آبان) پس از انتشار بیانیه دایی، لایحه کتبی این رضایت‌نامه تنظیم و صبح اول وقت دیروز(شنبه) تحویل قاضی پرونده شد، اما از آنجا که به تعطیلات آخر هفته رسیدیم، این مهم صبح شنبه به اطلاع قاضی پرونده رسید.

پیش‌بین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه مراحل زندان‌شدن مایلی‌کهن به چه ترتیب بود نیز گفت: دایی از اول هم رضایت به زندانی شدن مایلی‌کهن نداشت، بر همین اساس حتی برای اجرای‌حکم هم مساعدت نکرد و من هم به عنوان وکیل در محل حاضر نشده و حکم جلب در کار نبود.

به گفته وی، در حالیکه ما منتظر دریافت پاسخ مناسب مبنی بر پشیمانی و عذرخواهی او داشتیم و هیچ تلاشی برای زندانی کردن وی نداشتیم مایلی‌کهن خود را به زندان معرفی کرد و راهی زندان شد. پس از زندانی شدن مایلی‌کهن، سیل درخواست‌ها برای بخشش شروع شد و برخی از رسانه‌ها نیز به آن پرداختند. آنها از دایی انتظار بخشش داشتند درحالیکه اصلا او رضایت به چنین کاری نداشت.

پیش‌بین با اشاره به اینکه دایی به احترام پیشکسوتان و تمامی کسانی از وی درخواست کردند، رضایت به بخشش داد، اظهار داشت: تمامی کسانی که تماس داشتند اعلام کردند کار مایلی کهن درست نبوده با این همه از شما می خواهیم که رضایت دهید. در همین راستا این مهم به احترام آنان و خانواده متهم که در این مدت تحت فشار بودند، انجام شد. کشور قانون دارد و طبق قانون، افترا به دیگران جرم است و اگر فردی مرتکب این عمل شود باید مجازات شود، برهمین اساس بهتر است کسانی که به راحتی علیه دیگری حرف می زنند، مواظب گفتار و رفتار خود باشند.

وکیل دایی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اگر مایلی‌کهن پس از آزادی دوباره مواضع خود را تکرار کند، آیا باز هم از وی شکایت خواهند کرد نیز گفت: به طور حتم شکایت خواهیم کرد، اما این بار مجرم باید بداند مراجع‌قضایی دیگر او را شامل عفو نمی‌دانند و بخششی در کار نخواهد بود. از طرف دیگر افکار عمومی هم دیگر این موارد را قبول نمی‌کنند و به دایی خرده نخواهند گرفت. این برای سومین بار است که دایی در مورد شکایت از مایلی کهن حاضر به رضایت می شود ولی دیگر بخششی در کار نخواهد بود و تصور نمی کنم حتی پیشکسوتان فوتبال و باشگاه پرسپولیس هم راضی به این کار شوند.

این وکیل افزود: دایی اسطوره فوتبال ایران است و باید او را حفظ کنیم، نباید به راحتی او را از دست بدهیم. متاسفانه برخی به دلیل تنگ‌نظری و حسادت به وی تهمت‌های ناروا می‌زنند این در حالی است که او در مساله‌های شخصی اصلا ورود نمی‌کند و تعصبش فقط به فوتبال است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از پیگیری شکایت علی دایی از یکی از خبرگزاری‌ها خبر داد و گفت: این خبرگزاری خبر کذبی را در مورد دایی منتشر کرده و سایر رسانه‌ها نیز با استناد به این خبر آن را بازنشر کرده‌اند، از همین رو از این رسانه شکایت کرده‌ایم که این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

کد خبر 278056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha