همشهری آنلاین: اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر با عنوان "سوگ چامه‌ها" با مقتل‌خوانی بهزاد فراهانی، فرزاد حسنی، بهاره رهنما و با مرثیه خوانی حسام‌الدین سراج و رسول نجفیان در برج میلاد ادامه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومي برج ميلاد، برنامه‌هاي "سوگ چامه‌ها" كه از پنجشنبه‌ هفته‌ گذشته- 22 آبان‌ماه- كار خود را آغاز كرده در روزهاي آتي علاوه بر مقتل خواني و مرثيه خواني هنرمندان سرشناس، با اجراي نمايش‌هايي به کارگردانی سيما تير‌انداز، ايوب آقاخاني و آتيلا پسياني ميزبان عزاداران حسيني خواهد بود.

در ادامه برنامه سوگ چامه هاچهارمین شب از برنامه سوگ چامه ها امشب(25 آبان‌ماه) با حضور بهاره رهنما، حسام الدین سراج،رسول نجفیان و ... ادامه دارد. امشب بهاره رهنما، مقتل خواني خيمه‌ بزرگ را بر عهده خواهد داشت و حسام‌الدين سراج نيز همراه با ساز رسول نجفيان، مرثيه خواني خواهد كرد. فردا و پس فردا شب- 26 و 27 آبان‌ماه- نيز بهزاد فراهاني و فرزاد حسني مقتل خواني این مراسم را بر عهده خواهند داشت.

حضور برزو ارجمند، سیما تیرانداز آتیلا پسیانی در برج میلاد

همچنین از امشب تا 29 آبان‌ماه نمايش "شيپور"(ساعت 18:30) به كارگرداني ايوب آقاخاني و با حضور برزو ارجمند و نمايش "آب و آيينه"(ساعت 20) به كارگرداني سيما تيرانداز در خیمه‌ "عاشقي" پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود.

آتيلا پسياني؛ هنرمند برجسته‌ تئاتر و سینما؛ نیز در روز‌هاي 30 آبان و اول آذرماه نمايش "زخمه بر رمل" را اجرا خواهد كرد.

همچنين در خيمه‌ "مرثيه‌هاي عاشورايي" با سرپرستي ناصر فيض، شاعران نامدار، مرثيه‌هاي عاشورايي با همراه با ساز رسول نجفيان می‌خوانند.

پرفورمنس عاشورايي "پيكر" به كارگرداني ياسر خاسب و نمايش محيطي "راز كهن" به كارگرداني علي براتي، تا اول آذر ماه، هر شب در کنار خیمه‌ "زیارت" اجرا مي‌شود.

آیین های عاشورایی شهرهای مختلف ایران را در برج میلاد ببینید

اجرای آیین های عاشورایی از دیگر برنامه های سوگ چامه ها است که هر شب آیین هی عاشورایی تعدادی از شهرها اجرا و معرفی می شود. بر همین اساس امشب 25 آبان آیین "حرت، حرت"- پارچه های کهنه مازندران، آیین طفلان کهکیلویه و بویر احمد و آیین "وجه نکوش طلای بکوش (بچه را نکش، خروس را بکش)" از آیین عاشورایی شهر تنکابن از ساعت 18:45 تا 20:15 درفضای باز برج میلاد تهران اجرا می شود.

اجرای نمایش خواهران به وقت خیزران در یادمان ملی ایرانیان

در بخش جنبي برنامه‌ي "سوگ چامه‌ها" نمايش "خواهرانه به وقت خيزران" به كارگرداني حسين پارسايي در ساعت‌هاي 18 و 20 در سالن همايش‌هاي برج ميلاد به صحنه مي‌رود. فقيه سلطاني، رويا بختياري و تبسم هاشمي بازيگران اين نمايش هستند.

"سوگ چامه‌‌ها" عنوان اجتماع آييني اصحاب فرهنگ و هنر است كه با هدايت و كارگرداني حسين پارسايي در 10 خيمه‌ برپا شده در برج ميلاد برگزار مي‌شود.

نقالي، پرده‌خواني، چاووش‌خواني، شروه‌خواني و همچنين اجراي مراسم‌هايي چون فانوس‌گرداني، تشت‌گذاري و گهواره گرداني از جمله برنامه‌هايي ديگر خيمه‌هاي "سوگ ‌چامه‌ها" است.

گفتني است برنامه‌هاي "سوگ چامه‌ها" تا اول آذر ماه هر شب از ساعت 18 تا 22 ميزبان عزاداران فرهيخته‌ي حسيني در برج میلاد خواهد بود. ورود براي عموم آزاد است.

کد خبر 278038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha