همشهری آنلاین: اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا با سید محمد خاتمی دیدار کردند.

سعید رضوی فقیه دبیراتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: ضمن ارایه عملکرد چهل‌ویکمین دوره‌ی شورای مرکزی این اتحادیه‌ نسبت به برخی از دخالت‌های ناروا جهت تضعیف این تشکل و یا تلاش برای ایجاد تشکل‌های موازی از رییس جمهورسابق کشورمان درخواست همکاری کردیم.

وی افزود: هم چنین در این دیدارحجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی ضمن تأکید بر هویت اسلامی و ایرانی انجمن‌های اسلامی با استقبال از فعالیت‌های دوره جدید این اتحادیه در جهت استقلال‌های مالی، فکری و تشکیلاتی از برخی عملکردها در جهت مانع‌تراشی برای اتحادیه و استفاده ابزاری از آنها، اظهار تاسف کرد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: خاتمی ضمن ترغیب اعضای شورای مرکزی اتحادیه به ایفای نقش فعال‌تر در جهت معرفی اسلام معتدل و میانه‌رو به غرب و باز کردن باب گفت‌وگوی همدلانه تاکید داشت.

وی ادامه داد: هم‌چنین ایشان با تاکید بر دین اسلام بیان کرد که جهان اسلام از دو سوی اسلام‌هراسی بی منطق غربی و بنیاد گرایی متحجراسلام نما در خطر است و امیدواریم انجمن‌های اسلامی در اروپا بتوانند با معرفی چهره واقعی اسلام این خطرات را کاهش دهند.

رضوی فقیه تصریح کرد: خاتمی در پایان برای اعضای اتحادیه آرزوی موفقیت کرد و از اعضای شورای مرکزی خواست تا در برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه به مانند سال‌های قبل تلاش خود را داشته باشند تا نمایندگان واقعی دانشجویان فارغ از گرایش‌های سیاسی و فکری به شورای مرکزی اتحادیه راه یابند.

کد خبر 27802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز