همشهری‌آنلاین: رئیس خانه شهریاران جوان شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه‌های جدید این خانه از آغاز به کار ۳۷۴ شهریار محله در مناطق مختلف شهر تهران و زمینه‌سازی برای فعال شدن پارلمان‌های جوانان شهر خبر داد.

خانه شهریاران جوان

به گزارش مهر، محمد ابویی رئیس خانه شهریاران جوان شهرداری تهران  با اشاره به جایگاه خانه شهریاران جوان در چارچوب مدیریت‌شهری تهران گفت: تشکیل خانه شهریاران جوان فرصت و زمینه‌ای بود که شهرداری تهران برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود با استفاده از ظرفیت جوانان فراهم آورد.

ابویی افزود: جوانان مهمترین مخاطبان برای تغییر رفتارها و رویکردهای شهری و اجتماعی محسوب می‌شوند و اگر بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم قطعا شرایطی فراهم می‌شود که در تغییر سیاست‌های کلی شهرداری نقش موثری خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیلی که مدیریت شهری برای ارائه خدمات آموزشی فراهم آورده است گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری در تهران اعتماد بیشتر جوانان به مدیران شهری را به همراه داشته است.

ابویی ترافیک، مدیریت پسماند و سامان دهی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را از سرفصل‌هایی دانست که اعتماد به جوانان در زمینه مدیریت آن‌ها سبب شکل گیری تعامل بیشتر میان شهرداری و جوانان شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: برای استفاده و مدیریت این ظرفیت‌ها مهمترین برنامه ما در خانه شهریاران تهران زمینه‌سازی برای تشکیل پارلمان جوانان شهر بوده است.

ابویی ادامه داد: در همین راستا تا امروز 374 شهریار محله با عنوان «رویشی ماندگار برای شهر تهران» آغاز به کار کرده‌اند که همین شهریارها در آینده پایه تشکیل پارلمان جوانان شهر خواهند شد.

وی افزود: برنامه فعالیت این شهریاران شامل 5 گام می‌شود. گام نخست برگزاری اردوهای توجیهی و آموزشی است. پس از آن دیده‌بانی و پیمایش پیرامونی در دستور کار قرار می‌گیرد. در گام سوم برگزاری هم اندیشی بر پایه دیده بانی‌هاست. گام چهارن اجرایی شدن طرح‌ها و گام پنجم بررسی دستاوردها در قالب اردوهای جهادی است.

ابویی در پایان درباره زمان‌بندی آغاز به کار پارلمان جوانان شهر هم اظهار امیدواری کرد که این پارلمان تا پایان سال تشکیل شود.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.shahryarjavan.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

کد خبر 277928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha