همشهری آنلاین: جشنوراه «قابی برای جوانی» با هدف معرفی شخصیت و فضیلت­های حضرت علی اکبر (ع)، معرفی پیران فرهیخته انقلاب و ارائه الگوهای برگزیده جوان در هفته جوان برگزار می­شود.

مسعود صالحی مدیر عامل خانه شهریاران جوان اعلام کرد: خانه شهریاران در طول هفته جوان برنامه­های مختلفی را برگزار می‌کند که عمده­ترین هدف این سلسله طرح­ها بحث فرهنگ‌سازی و تبلیغات در خصوص هفته جوان و نامگذاری روز میلاد حضرت علی اکبر به عنوان روز جوان در مقیاس شهری و ملی است. به همین منظور قصد داریم از مشارکت خود جوانان شهر در اجرای هر چه باشکوه­تر برنامه­ها استفاده کنیم.

صالحی افزود: امسال به بهانه سی­امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح قابی برای جوانی را برگزار می­کنیم که در این طرح به معرفی 5 نفر از فرهیختگان حوزه­های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری خواهیم پرداخت.

 علاوه بر این 25 نفر از جوانان برتر درحوزه­های مختلف علمی، هنری، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی و رسانه بر انتخاب می­شود و در همایش نهایی که بیست و یکم مرداد ماه در مرکز همایش­های بین المللی صدا و سیما برگزار می­شود معرفی خواهند شد.

مدیر عامل خانه شهریاران جوان با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره جای­پا گفت: هدف از برگزاری این طرح آن است که بتوانیم در یک فضای دو سویه با حضور اساتید، کارشناسان و دانشجویان را پاسخ گوییم.

 سال گذشته این پروژه­ تنها در دانشگاه تهران برگزار شد اما امسال به صورت غیر متمرکز در 10 دانشگاه مهم شهر از جمله دانشگاه تهران، شریف، امیر کبیر، علامه طباطبایی، الزهرا و ... برگزار می­شود. در این پروژه سعی شده از فعالان کانون­های دانشجویی استفاده شود. نوزدهم مرداد ماه سومین دوره جای­پا با حضور نمایندگان این دانشگاه­ها آغاز می­شود.

صالحی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دختران و پسران در هفته جوان گفت: دوره دوم مسابقات گل کوچیک محلات ویژه پسران نیز همزمان با هفته جوان برگزار می­شود که تا به امروز حدود 500 تیم 5 نفره از تمامی مناطق تهران برای این مسابقات ثبت نام کرده­اند.

 مسابقات والیبال ویژه دختران نیز برای اولین بار با حضور 50 تیم 10 نفره از سطح شهر برگزار می­شود و همزمان با هفته جوان اختتامیه این دو مسابقه را خواهیم داشت.

پخش انیمیشن قند عسل با موضوعیت جوان و مشارکت در شهر، تبلیغات شهری از طریق 100 عدد پرتابل و بیلبورد، برگزاری جشن های 22 گانه خانه شهریاران در کلیه مناطق شهر، پخش برنامه­های رادیویی روز جوان و چاپ ویژه نامه روز جوان به عنوان ضمیمه مجله همشهری جوان و توزیع آن در گیشه­ها نیز از جمله سایر طرح­هایی است که خانه شهریاران جوان قصد دارد در طول هفته جوان به آنها بپردازد.

کد خبر 59957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز