همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر توسعه ستاد هوافضا با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، گفت: میزان صادرات در حوزه هوافضا در سال جاری برابر ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش فارس، دكتر سورنا ستاری در نشست خبری با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنابع هوایی و هوانوردی از 27 تا 30 آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، بر خصوصی‌سازی حوزه هوافضا تاكيد كرد و گفت: توسعه هوانوردی عمومی و ساخت قطعات هوایی به طور جدی از سوی معاونت علمی و فناوري رييس جمهوري پیگیری می‌شود و سعی داریم مسائلی که با ایده تحریم‌ها است را با تکیه بر دانش داخلی حل کنیم.

وی ادامه داد: توسعه ستاد هوانوردی با تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی راهبرد جدید معاونت علمی و فناوری است.

ستاری اظهار داشت: 1000 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده‌اند که تعدادی از آنها در حوزه هوافضا فعالیت می‌کنند و امیدواریم اتفاقی جدی در حوزه بالگرد و پهباد داشته باشیم و بتوانیم با بازار جهانی ارتباط بگیریم.

وی افزود: نمایشگاه صنابع هوایی برای نخستین بار با این مجموعه شرکت‌کننده برگزار می‌شود و وظیفه معاونت این است که ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان را پوشش دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما هنوز در حال واردات تکنولوژی هستیم ولی بخش‌هایی از صنعت هوایی به وجود آمد که بتوانیم صادرات داشته باشیم و پروژه‌هایی مانند توربین هوایی را آغاز کردیم که به صورت جدی نیز در حال پیگیری آن هستیم.

وی افزود: بحث ابیونیک هم بسیار مهم است و در ساخت آن هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم و شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کردیم.

کد خبر 277916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha