همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از کارت‌های همراهان باشگاه نشاط و تعالی بازنشستگان در قالب خدمات رفاهی با حضور بیش از هزار نفر از بازنشستگان شهرداری تهران و خانواده شان و جمعی از مسئولان و مدیران شهری در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، در این مراسم، مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت هرم جمعیتی کشور در سال‌های آتی خاطرنشان کرد: آمارها حکایت از آن دارد که هرم جمعیتی کشورمان در سال های آتی با شیبی تند به سمت جمعیت سالمندی حرکت خواهد کرد؛ حال آنکه تدابیر لازم برای وضعیت معیشتی، رفاهی، روحی و روانی این قشر، هنوز شکل عملیاتی به خود نگرفته است.

مصطفی منتظرالمهدی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، وضعیت مطلوبی از منظر خدمات رفاهی برای بازنشستگان و سالمندان طراحی شده است که از جمله آن می توان به ارائه خدمات متعدد رفاهی به صورت رایگان به ایشان در بخش های مختلف اشاره کرد.

وی افزود: در کشور ما نیز این خدمات به صورت پراکنده برای بازنشستگان و سالمندان وجود دارد که از جمله آن می توان به بهره مندی از بخشی از خدمات شهری در قالب کارت های منزلت اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از تجمیع خدمات به بازنشستگان شهرداری در قالب یک کارت با عنوان کارت رفاهی اشاره کرد و گفت: با ارائه این کارت رفاهی، بازنشستگان شهرداری تهران توانسته اند از امکانات متعددی همچون بهره مندی رایگان از مترو و اتوبوس‌های شهری، حضور در مجموعه های ورزشی، استفاده از تورهای زیارتی و سیاحتی، استفاده از مجموعه های پذیرایی، دریافت سبدهای کالا و چندین خدمت دیگر استفاده کنند که این موضوع با رضایت ویژه این قشر عزیز و فرهیخته همراه شده است.

منتظرالمهدی با اشاره به رونمایی صورت گرفته در این مراسم تصریح کرد: ارائه خدمات ویژه به بازنشستگان در قالب کارت های آبی، نقره ای و طلایی، برای اولین بار در کشور صورت می گیرد تا علاوه بر زمینه سازی برای تحول و تکثر خدمات به بازنشستگان، انگیزه مناسبی برای مشارکت هرچه بیشتر ایشان در عرصه های اجتماعی فراهم شود.

وی با تشریح نحوه ارائه این کارت ها به بازنشستگان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، کارت های آبی به بازنشستگانی تعلق خواهد گرفت که در برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی سازمان بازنشستگی شرکت کرده اند و به عنوان همراه در این برنامه ها بوده اند.

منتظرالمهدی ادامه داد: بازنشستگانی که حضور فعال تری در برنامه ها و مشارکت بیشتری در فعالیت های اجتماعی داشته باشند، موفق به دریافت کارت نقره ای خدمات رفاهی خواهند شد.

وی افزود: کارت های طلایی نیز در اختیار بازنشستگان ویژه قرار خواهد گرفت که علاوه بر مشارکت، موجب خلاقیت و نوآوری در این برنامه ها شده اند و به عنوان همراهان طلایی، قابل تقدیر هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، زمان کوتاه تر برای رسیدن نوبت بهره مندی از تورهای گردشگری، افزایش سقف وام های قرض الحسنه، افزایش خدمات کمک هزینه ها، افزایش تعداد افراد زیر پوشش و چندین مزیت دیگر، به عنوان مزایای ویژه کارت های همراهان در باشگاه نشاط و تعالی بازنشستگان منظور شده است تا زمینه مناسبی برای مشارکت هرچه بیشتر بازنشستگان در فعالیت ها و عرصه های اجتماعی میسر شود.

وی در پایان، از دیگر سازمان ها و صندوق های بازنشستگی در کشور خواست تا با الگوگیری از طرح کارت همراهان باشگاه نشاط و تعالی، علاوه بر فراهم سازی زمینه برای حضور و مشارکت بازنشستگان در عرصه های اجتماعی، از بروز بیماری های متعدد جسمی و روحی و روانی ناشی از بیکاری، تنهایی و انزوای این قشر فرهیخته در جامعه که هزینه های فردی و اجتماعی و مالی بسیاری را با خود به همراه دارد، بکاهند.

کد خبر 277869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha